پليس کره جنوبي روز چهارشنبه در ارتباط با پرونده ساخت خانه براي رئيس جمهور، منزل و دفاتر برادر بزرگ رئيس جمهور اين کشور را بازرسي کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه، دستگاه قضايي کره جنوبي روز گذشته درخواست کرده بود سي‌هيونگ، پسر سي و چهار ساله رئيس جمهور و ده نفر ديگر که متهم به کلاهبرداري در اين طرح هستند، ممنوع‌الخروج شوند.

اين پرونده به ماجراي تصرف سال گذشته يک زمين توسط پسر رئيس جمهور و سرويس‌‌هاي امنيتي رياست جمهوري در جنوب سئول برمي‌گردد. هدف از تصرف اين زمين ساختن منزلي براي دوران بازنشستگي ميونگ باک و ساختمان‌هايي براي نيروهاي امنيتي بود. 

اما به نظر مي‌رسد هزينه اجراي اين طرح غيرقانوني تقسيم شده بود و سرويسهاي امنيتي کشور بخش زيادي از آن را تامين کرده بودند.

به نوشته مطبوعات کره جنوبي، برادر بزرگ رئيس جمهوري ششصد ميليون وون (معادل چهارصد و چهارده هزار يورو) به برادر زاده‌اش قرض داده است.

مخالفان اين ماجرا را يک رسوايي مالي مي‌خوانند اما دفتر رياست جمهوري اين اتهامات را رد کرده است. لي ميونگ باک در گيرو دار اين ماجرا از اين خانه چشم پوشي کرد و تصميم گرفت پس از پايان دوره رياست جمهوريش در دسامبر در خانه‌اي که از پيش در جنوب سئول داشت اقامت کند.

وي نامزد انتخابات رياست جمهوري نوزدهم دسامبر نشده است چون طبق قوانين کره جنوبي مدت رياست جمهوري فقط به يک دوره محدود شده است.

برچسب ها: کره ، جنوبی ، فساد ، مالی ، رئیس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار