فلسطينيان با برگزاري تظاهرات بار ديگر از دولت مصر خواستند از عمليات تخريب تونلها بين نوار غزه ومصر دست بردارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، تونلها بين نوار غزه و مصر پس از آنکه رژيم صهيونيستي از سال 2007ميلادي اين منطقه را به محاصره کامل خود در آورده ، تنها راه انتقال کالاهاي اساسي از مصر به غزه است .

اعضاي اتحاديه هاي صنفي ديروز در مقابل سفارت مصر در غزه تظاهرات کردند و از قاهره خواستند پيش از تخريب تونلها ، راهکاري پيش پاي فلسطينيان قرار دهد .

عماد عيد خبرنگار المنار فلسطين گفت فلسطينيان در نوار غزه ديگر آن شور و شوقي را که به انقلاب مصر داشتند ندارند و تقريبا هر هفته در نوار غزه تظاهرات مي کنند و توقف تخريب تونلها را در مرزها خواستارند .

اين بار اعضاي اتحاديه هاي صنفي در مقابل سفارت بسته مصر در غزه تجمع کردند . اين سفارتخانه از سال 2007ميلادي بسته است .

محمد صيام دبير اتحاديه هاي صنفي گفت :« ما اميد زيادي به مصريها داريم که بستن تونلها را تا يافتن راهکار جايگزين مناسب متوقف کنند ».

بستن تونلها به بحرانهاي متعددي در غزه منجر شده است که شايد بدترين آن کمبود سوخت و بازگشت صفهاي طولاني خودروها در مقابل ايستگاههاي پمپ بنزين است علاوه بر اينکه نرخ مصالح ساختماني افزايش يافته و بحرانهاي ديگري نيز به وجود آمده است .

سمير نعيم از اعضاي اتحاديه هاي بهداشتي گفت :« از دولت و ملت مصر مي خواهيم يا تونلها را مجددا باز کنند يا آنکه کالاها از طريق گذرگاه رسمي وارد شود زيرا بستن تونلها به مانع بزرگي در مسير ساخت و ساز و توسعه در غزه منجر شده است ».

عماد عيد گفت :« در مقابل جمع زيادي از وزيران در غزه از حمايت قطر از فلسطينيان قدرداني شد اما بارها از مصر خواسته شد به وعده هايش براي لغو محاصره غزه پايان دهد ».

احمد بحر نائب رئيس مجلس فلسطين گفت :« از کشور بردار مصر مي خواهيم در پايان دادن به محاصره نوار غزه تسريع کند تا گذرگاه فلسطيني مصري همواره باز باشد ».

عيد در ادامه با اشاره به پوسترهاي بزرگي که در غزه از قطر تشکر شده است گفت : شايد اين پوسترهايي که در خيابانهاي غزه به جاي عکسهاي محمد مرسي رئيس جمهور مصر ديده مي شود ، بهترين نشانه خشم فلسطينيان از  محاصره اي است که آنها اميدوار بودند اندکي پس از انقلاب مصر به آن پايان داده شود .

برچسب ها: مرسی ، مصر ، تخریب ، تونل ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار