مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: فوم خارج شده از ایستگاه‌های حفاری خط 2 قطارشهری هیچ آسیب و ضرری به همراه ندارد و شهروندان نگران نباشند.

مسعود بیژنی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در خصوص کف سفید رنگ خارج شده در نزدیک کارگاه‌های خط 2 قطارشهری، تصریح کرد: بر اثر تزریق فوم از قسمت ابتدایی دستگاه حفار مکانیزه تونل در مسیر خط 2 قطارشهری مقداری از فوم تزریق شده از طریق چاه‌ها و کانال‌های سطح معابر به خیابان طبرسی ورود پیدا کرده است که نگران کننده نیست.

وی عنوان کرد: در حفاری تونل‌های خط 2 قطارشهری، دستگاه تی بی ام با تزریق فوم به زمین که ماده سفید رنگی است باعث سست شدن خاک و در نتیجه موجب حفر بهتر تونل و انتقال خاک ناشی از حفاری به بیرون از تونل می‌گردد.

به گفته بیژنی کف‌های سفید رنگی که در خیابان طبرسی در برخی از نقاط از زیر زمین بیرون زده شده مورد عجیبی نیست و این ماده سفید رنگ نه تنها برای مردم بلکه برای سطح خیابان هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: بعد از حفاری دستگاه تی بی ام که با فوم هم انجام می‌شود هر 2 متر حفاری، قالب‌های بتونی به نام سگمنت در قسمت رینگ کامل تونل نصب می‌شود.

به گفته بیژنی سازه تونل‌ها بعد از عبور دستگاه حفار با بتن ساخته شده و رینگ گذاری‌ها هم برای جلوگیری از هر گونه ریزش تونل صورت می‌گیرد./س 

برچسب ها: فوم ، قطار ، شهروندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.