مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان گفت: اتمام پروژه طلاكاری ایوان حرم مقدس حضرت علی(ع) تنها با عزم الهی و مشاركت حقیقی مردم امكان پذیراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان،حجت الاسلام 'سیدمحمود موسوی' درجمع مدیران شركت های تعاون روستایی اهواز افزود: پروژه طلاكاری ایوان حرم علوی افتخاری است كه نصیب مردم خوزستان شده و باید از همه ظرفیت های موجود برای جذب وجلب مشاركت های مردمی و تشكل های صنفی استفاده كرد تا این پروژه در موعد مقرر به سرانجام برسد و شاهد جشن اتمام این پروژه باشیم.

وی ضرورت اعتماد سازی و اطلاع رسانی برای جذب كمك های نقدی و غیرنقدی(طلا) را را مورد تاكید قرار داد و افزود: بسیاری از مردم به ویژه روستاییان از موضوع طلاكاری ایوان حرم علوی اطلاعات شفاف ندارند و در این ارتباط ضروری است اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام موسوی استفاده از فرصت ها، اعیاد و مناسبت های اسلامی و میعادگاه های نماز جمعه را برای تبیین موضوع جلب مشاركت های مردمی برای طلاكاری ایوان حرم امام علی علیه السلام را مورد تاكید قرار داد و گفت: رابطین نذوراتی ستاد بازسازی عتبات عالیات باید برای جذب كمك های مردمی فعال تر شوند.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان در ادامه به مردم و تشكل های تعاون روستایی اطمینان داد عین طلاهای اهدایی پس از جذب به نجف اشرف ارسال خواهد شد ضمن آنكه برای انجام این پروژه به هیچ عنوان از كمك ها و اعتبارات دولتی استفاده نخواهد شد.

حجت الاسلام موسوی در تشریح وضعیت فعلی ایوان حرم علوی اظهار كرد: پس از گذشت نزدیك به 300سال به دلیل عوامل فرسایشی و ریزش طلاهای رویه خشت های ورقی - مسی نیاز به مرمت و بازسازی پیدا كرده كه نیاز بود این ایوان مقدس نوسازی و طلاكاری شود.

وی هزینه مرمت طلاكاری هرعدد خشت را حدود 10میلیون ریال است كه تاكنون بیش از یك هزارو 500 نفر هزینه كامل طلاكاری یك خشت را پرداخت كرده اند.

ایوان حرم علوی 12هزار و 500خشت دارد و هزینه طلاكاری هر خشت 10میلیون ریال است.

هزینه طلاكاری ایوان حرم علوی 125میلیارد ریال برآورد شده و قرار است طبق قراردادمنعقده این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

هم اكنون سه گروه فنی به نیابت از مردم خوزستان مشغول طلاكاری و نوسازی ایوان حرم علوی هستند.

تاكنون طلاجات اهدایی مردم خوزستان به وزن 18كیلو و 900گرم در چند مرحله پس از ذوب در كارگاه ها، به نجف اشرف ارسال شده است.

بنا به این گزارش مدیران شركت های تعاون روستایی شهرستان اهواز در این نشست آمادگی خود را برای مشاركت هرچه بیشتر در تامین مالی پروژه طلاكاری ایوان حرم علوی اعلام كردند./س
برچسب ها: اتمام ، پروژه ، حرم علوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.