معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتداي سال تاکنون حدود 20 میلیون زائر و گردشگر به مشهد مقدس سفر کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سعيد حسين پور با اعلام اين خبر اظهار کرد: توسعه زير ساخت هايگردشگری در استان با توجه به تردد بيش از 25 میلیون زاير و گردشگر که سالانه به مشهد مقدس سفر می کنند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وي افزود: این در حالی است که تعداد زائران وگردشگران کلانشهر مذهبی مشهد در سال گذشته از مرز 27 میلیون نفر گذشت .

رییس کارگروه میراث فرهنگی، صنايع دستي وگردشگري خراسان رضوی ضمن اعلام حمايت ویژه استانداری از اجراي طرح های گردشگری نظیر پروژه های اقامتی، احداث هتل ها با سطوح مختلف و احداث مراکز تفریحی و گردشگری در کلانشهر مشهد گفت: بايد براي افزايش حضور و ماندگاري زايران وگردشگران از هر امكاني در اين حوزه استفاده كنيم.

حسین پورخاطر نشان كرد: احداث هتل هفت ستاره در مشهد، اجرای تله کابین بام مشهد در ارتفاعات جنوب این شهر و احداث پروژه گردشگری منطقه "اخلمد" در فضایی به مساحت 50 هکتار از جمله طرح های در دست اقدام است.

وی با بیان این که هم اکنون ماندگاری زاير در شهر مشهد بین 5/2 تا 3 روز گزارش شده است، گفت: زائرانی که به مشهد مقدس سفر می کنند بخشی از وقت خود را برای زیارت در حرم مطهر رضوی صرف می کنند و بقیه وقت آن ها صرف خرید و دیدن از مراکز تفریحی و گردشگری می شود.

وی تصریح کرد: با افزایش جاذبه های گردشگری و تفریحی در مشهد می توانیم ماندگاری زاير در مشهد را افزایش دهیم و از سوی دیگر فیض برخورداری از زیارت حضرت رضا (ع) برای زايران را نیز طولانی نمايیم.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: بقاع متبرکه و اماکن تفریحی و جاذبه هاي طبيعي در استان و مشهد از پتانسیل های گردشگری و زیارتی مختلفی برخوردار هستند لذا توسعهپروژه های گردشگری مذهبی و تفریحی در این مناطق باید به طور جدی دنبال شود.

حسين پور در پايان تعيين جدول زمان بندي براي پروژه های عمرانی را از تصمیمات اخیر کارگروه گردشگری عنوان و تاكيد كرد: هم اکنون هیچ طرح و پروژه ای در کارگروه گردشگری استان نیست که اقدام عاجلی برای اجرای آن صورت نگرفته باشد و بر اساس این تصمیم پروژه هابايد طبق جدول زمان بندي اجراشود.

برچسب ها: تردد ، زائر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.