تا به حال به صداهای دور و اطراف خود گوش کرده اید و یا به میزان بلندی آنها توجه کرده اید؟ آیا میدانید این صداهای بلند چقدر برای شماخطر ناک است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، صداهای بلند دامنه توجه افراد را کاهش می دهد و افراد تنها قادرهستند بر روی یک چیز آن هم به طور نسبی توجه کنند،  صداهای زیاد و بلند در محل کار و زندگی و جامعه کار افراد را به طور ریشه ای مختل می کند و کسانی که در محیط های پر سر و صدا کار می کنند،  به هنگام بازگشت به خانه آن قدر خسته اند که اصلا حوصله  ندارند از خانه خارج شوند و به دید و بازدید فامیل بروند وحتی حاضر نمی شوند پاسخ سوالات اعضای خانواده خود را با دقت بدهند.

یک روان شناس در این باره گفت: این نوع زندگی به مرور زمان ، هم برای خود و هم برای اطرافیان  او خسته کنند و درنهایت باعث اختلالات خانوادگی می شود،  صداهای بلند، عملکرد روزانه شغلی افراد را مختل می کند فراموشی و خطاهای ادراکی به وجود می آورد.
رحمانی در ادامه گفت:  کارکنانی که در معرض صدای بلند در محیط کار قرار می گیرند نسبت به هم جبهه می گیرند و در واقع عصبانی می شوند  و به طور کلی صداهای روی مغز و قسمت عصبی تاثیرات منفی را به جای می گذارد.
 گفتنی است،  دانشمندان بر این باورند که احتمال مرگ در اثر سکته قلبی به علت آلودگی صوتی حتی از خطر مرگ بر اثرسرطان ریه ناشی از غبار آلودگی هوا بیشتر است./ز

 

برچسب ها: زندگی ، ولم ، دامنه توجه ، گوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار