تحليلگر انگليسي در گفتگو با پرس تي وي تاکيد کرد اتحاديه اروپا که کانالهاي ايران را از ماهواره هاتبرد حذف کرد نهادي غير دموکراتيک است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، رابرت اولدز درباره حذف کانالهاي ايران از روي ماهواره اروپا گفت اساسا اتحاديه اروپا با هرگونه نظر مخالف و مخالفت با نظام حاکم در اين اتحاديه مخالف است و نمي تواند آن را تحمل کند. اتحاديه دوست ندارد مردم اين قاره از ديدگاههاي ديگر مطلع شوند.

کميسيون اروپا که اين تصميم را گرفته است نهادي غير دموکراتيک است که خود را در برابر هيچ نهادي مسئول و پاسخگو نمي داند.

اساسا پرس تي وي ديدگاههاي متفاوتي درباره مسائل مختلف داشت و ضعفها و ناکاميهاي طرح اتحاديه اروپا و منطقه يورو را بر ملا مي کرد.

 اين شبکه در واقع به خوبي نشان داد که برنامه هاي رياضت اقتصادي کشورهاي منطقه يورو بي نتيجه و شکست خورده است و تا زماني که پول واحد اروپا وجود دارد اين بحران نه تنها حل نمي شود بلکه روز به روز بدتر مي شود.

وي افزود: هم اکنون ما شاهد موج گسترده اي از نارضايتي در سراسر اروپا هستيم که اتحاديه اروپا با آن مخالف است و نمي خواهد اين مسئله از طريق کانالهاي ايران برجسته شود. در هر حال اين اقدام اروپا ناقض اصل آزادي بيان است و اروپا حق ندارد تعيين کند که ديگران چه چيزي بگويند يا چه چيزي بشنوند.

وي اضافه كرد: به نظر من درست نيست کساني که منتخب مردم و پاسخگو نيستند براي ديگران تعيين تکليف کنند. اگر اروپا اجازه ندهد برخي کشورها برنامه هاي خود را روي ماهواره پخش کنند عملا مانع شده است تا مردم از ديدگاههاي يکديگر مطلع شوند و همديگر را درک کنند.

اين تحليلگر انگليسي افزود اساسا آزادي بيان براي اتحاديه اروپا اهميت ندارد و اصولي که اين اتحاديه دنبال مي کند دموکراتيک نيست. هرگاه در همه پرسي ها عليه سياستهاي اتحاديه اروپا راي داده شده يا توافقنامه و قوانين بين المللي عليه سياستهاي اين اتحاديه بوده، در عمل همه آنها را زير پا گذاشته و توجهي به نظر مردم نکرده است. بعلاوه رهبران اروپا تلاش کرده اند با سياستهاي عوام فريبانه، افکار عمومي را در جهت خواسته ها و منافع خود هدايت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار