ملی پوش اسکی آلپاین کشورمان گفت: بهتر بود جای مربی خارجی ،ما را بیشتر به خارج از کشور اعزام می کردند.

حسین ساوه شمشکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: برای شرکت در اردوی آماده سازی راهی اتریش می شویم تا خود را برای رقابت های سهمیه المپیک آماده کنیم.

وی درباره سرمربی بلغاری تیم ملی اسکی آلپاین گفت: وی مدت 4 سال است که همراه تیم ملی تمرین می کند اما قراردادش محدود است و چند ماهی بیشتر در این نمی ماند پس از کشور خارج می شود تا سال بعد که دوباره زمستان شود و به ایران باز می گردد.

وی تصریح کرد: به نظر من این آمد و رفت ها درست نیست زیرا وقتی او به ایران می آید فقط دو ماه طول می کشد تا یادآوری کند سال قبل چه چیزهایی را به ما آموخته است و این اتلاف وقت است.

ساوه شمشکی درباره اردوهای بدنسازی که پیش از اعزام به اتریش داشته اند گفت: اکنون مدت 4 هفته است که در تهران تمرین بدنسازی می کنیم از مدت این اردو راضی نیستم چراکه فقط به ما فرصت داد تا به تمرینات هوازی و استقامتی بپردازیم و وقت نکردیم روی تمرینات قدرتی کار کنیم.

وی از اینکه سرمربی خارجی اش مجبور بود به دلیل نبودن برف و یخ در ایران با اسکی بازان تمرینات بدنسازی کند انتقاد کرد و گفت: سرمربی بلغاری ما مربی تکنیکی است و بهتر است بیشتر روی برف باشد اما او مجبور شد در ایران با ما تمرین بدنسازی بکند وقتی مربی خارجی می آورند باید بیشترین استفاده را از او بکنند و آمدن او به ایران بدون برف و یخ بی فایده است.

وی از اردوی اتریش صحبت کرد: اردوی اتریش فرصت بسیار خوبی برای اسکی بازان آلپاین است زیرا هر چقدر در برف تمرین داشته باشیم در مسابقات راحت تر هستیم.

حسین ساوه شمشکی نماینده اسکی آلپاین ایران در الکپیک ونکوور بود وی در پاسخ به اینکه در المپیک 2014 سوچی هم می تواند سهمیه کسب کند یا خیر بیان کرد: متأسفانه من امسال دو بار مصدوم شدم و این موضوع کمی مرا عقب انداخت اما سهمیه گرفتنم بستگی به شرایط دارد.

وی اضافه کرد: البته گرفتن سهمیه المپیک 2014 سوچی نسبت به ونکوور سخت تر شده است زیرا در الکپیک قبلی برای گرفتن سهمیه فقط باید دو مسابقه بین المللی را بدون خطا می رفتیم اما اکنون تعداد مسابقات به 5 مسابقه افزایش یافته و بدون تردید کار مان مشکل تر می شود.

وی در انتها بار دیگر خاطرنشان کرد: به نظر من فدراسیون باید به جای اینکه برای ما مربی خارجی بیاورد پول آن را بدهد و ما را به اردوهای خارج از کشور بیشتر بفرستند.

مربی ایرانی 60 یا 70 درصد توان تکنیکی مربی خارجی را دارد اما برای اسکی بازان آلپاین بهتر این است که بیشتر اسکی بازی کنند در حالی که در ایران به جز فصل زمستان دیکر برف و یخی وجود ندارد که ما تمرین کنیم و به همین علت ترجیح می دهم بیشتر شرایط بازی برایمان فراهم گردد تا با قدرت کامل در رقابت های فصل 2013 آماده شویم.

شایان ذکر است، حسین ساوه شمشکی به همراه پوریا ساوه شمشکی، محمد کیادربندسری و مجتبی هاشمی به عنوان تیم ملی اسکی آلپاین برای برپایی اردو راهی اتریش می شوند./آق
برچسب ها: اسکی ، آلپاین ، مربی خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار