کارشناس فوتبال در خصوص برد تیم ملی مقابل کره جنوبی گفت: حقیقت امر این است که تیم ملی اصلا در حد واندازه های خودش نبود کره جنوبی تیم برتر زمین بود.

علی لطیفی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: عادلانه ترین نتیجه این بازی باخت دو بر صفر تیم ملی بود اما تیم ملی در دور شانس قرار داشت و توانست بازی را ببرد.

لطیفی در ادامه اظهار داشت: اگر تیم ملی به همین سبکی که در آزادی مقابل کره جنوبی بازی کرد در ازبکستان هم به همین منوال بازی کند دچار مشکل خواهد شد کی روش سرمربی تیم ملی باید نوع و سبک بازی را تغییر دهد.

کارشناس فوتبال بیان کرد:شانس و اقبال دوباره درخانه تیم ملی را زد و کی روش از این به بعد باید روی تاکتیک تیم ملی بیشتر کار کند دعاهای مردم باعث شد که تیم ملی سه امتیاز این بازی را به دست آورد.

وی تصریح کرد: روح جنگندگی ملی پوشان در این بازی یکی از نکات مثبت تیم ملی بود بارزترین نکته این بازی تماشاگران بودند که بر عکس دیگر بازیها صبور بودند و فشاری بر روی بازیکنان نیاوردند گلزنی تیم ملی در دقیقه 75 حاصل صبوری تماشاچیان و تشویق بی امانشان بود که کارایی و بازدهی بازیکنان رادر بعد دوندگی بالا بردند

وی تصریح کرد: کی روش باید فکری به حال خطوط سه گانه اش بکند به تیم ملی در ضربات ایستگاهی دچار ضعف است در اکثر ضربات ایستگاهی بازیکنان کره جنوبی تاثیر گذار بودند و بیشتر توپ ها را از محوطه جریمه دورکردند در فوتبال روز دنیا ضربات ایستگاهی یکی از راههای امتیاز آوری است که تیم ملی در این مقوله ضعیف عمل میکند تیم ملی نبایددرپست این برد باد آورده بخوابد .

لطیفی درباره عملکرد کی روش در این بازی گفت: کی روش عصبی بود و رفتارش تحت کنترلش نبود و همین امر باعث شد اززمین بازی اخراج شود وی با این نوع و سبک بازی کردن ملی پوشان نباید انتظار داشته باشد که تماشاگران و اهالی فوتبال راضی از عملکردش باشند.

وی در مورد تعویض های انجام گرفته بیان کرد: حضور خلعتبری و ماهینی باعث شد که روند بازی به سود تیم ملی تغییر کند ماحصل تعویض ها هم این بود که ماهینی یک ضربه آزاد به دست آورد و جواد نکونام هم از تجربه اش به نحو احسن استفاده و توپ برگشتی را وارد دروازه کره جنوبی کرد به نظرم گلزنی جواد نکونام باعث خواهد شد که وی از لحاظ روحی و روانی بهتر شود و در استقلال به روزهای اوجش بازگردد.

وی در مورد عملکرد بازیکنان دو رگه تیم ملی گفت: اشکان دژاگه آن بازیکن همیشگی نبود اما در مجموع وی بعد از گلزنی تیم ملی خیلی با هوش در حفظ توپ عمل کرد و همکاریش با قوچان نژاد خوب بود.

قوچان نژاد بهترین بازیکن زمین بود

وی تصریح کرد: قوچان نژاد چپ پای تکنیکی و سریعی است وی در بازی اولش خیلی کارساز برای تیم ملی بود، این بازیکن دورگه در حفظ توپ و استارت های انفجاری عالی بود.

لطیفی بیان کرد: امید نظری برخلاف دژاگه و قوچان نژاد بازیش به چشم نیامد این حق هم باید نظری بدهیم که بازی اولش بود و تا هماهنگی با دیگر بازیکنان و تطبیق شدن با شرایط وجود ورزشگاه آزادی زمان لازم دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این سبک فوتبالی که تیم ملی بازی می کند حتی اگر به جام جهانی هم صعود کند شانس برای بالا آمدن از گروهش را ندارد./آق
برچسب ها: لطیفی ، فوتبال ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار