رئیس دانشگاه ارومیه از اختصاص و هزینه کرد 90 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح تجمیع دانشکده های دانشگاه ارومیه در پردیس نازلو خبر داد.

حسن صدقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه بالغ بر 90 میلیارد ریال در راستای اجرای 135 هزار متر مربع طرحهای عمرانی و تجمیع دانشکده های مختلف دانشگاه ارومیه در پردیس نازلو اعتبار هزینه شده است، افزود: دانشکده های این دانشگاه به صورت صورت پراکنده در5 سایت مختلف گسترش یافته بودند.

وی با اشاره به فاصله 15 کیلومتری پردیس نازلو دانشگاه ارومیه با مرکز شهر، اظهار داشت:دانشگاه در طول سال هزینه بسیار زیادی جهت حمل و نقل دانشجویان متحمل می‌شد، که برای رفع این مشکل اقدام به تجمیع دانشکدهها،خوابگاهها و زیر ساختهای رفاهی و کمک آموزشی در پردیس اصلی دانشگاه کردیم.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه این دانشگاه در سال 1344 در قالب دانشکده کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرده، ادامه داد: هم اکنون 18 هزار نفر دانشجو در 76 رشته کارشناسی، 90 رشته کارشناسی ارشد و 60 رشته دکترا در 13 دانشکده مختلف، مشغول به تحصیل هستند.

صدقی از ثبت نام چهار هزار و 100نفر دانشجوی جدید الورود در بیش از 200 رشته طی سال تحصیلی جدید خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد دانشجو یک هزار و 500 نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می شوند.

وی از پذیرش دانشجو برای 26 رشته جدید در این دانشگاه خبر داد و با اشاره به اینکه 18 رشته اختصاص به مقطع دکترا دارد، اضافه کرد:با درخواست دانشگاه ارومیه و با مساعدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه توسعه و گسترش دوره های آموزش عالی، مجوز پذیرش دانشجو در 26 رشته جدید در مقاطع مختلف صادر شد.

صدقی با بیان اینکه از این تعداد 18رشته اختصاص به مقطع دکتری، 8 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته مختص کارشناسی است، گفت: رشته های زمین شناسی در گرایش اقتصادی، علوم اقتصادی، باغبانی در گرایش فضای سبز و میوه کاری، آموزش عالی گرایش مدیریت آموزش عالی، روانشناسی، فقه و حقوق اسلامی از جمله رشته های جدید مقطع دکتری این دانشگاه هستند.

وی زبان و ادبیات فارسی در سه گرایش غنایی، عرفانی و حماسی، آموزش زبان انگلیسی، تربیت بدنی فیزیولوژی ورزش، تربیت بدنی رفتار حرکتی، تکثیر و پرورش آبزیان، تکثیر و پرورش آبزیان پژوهش محور، منابع آب، علوم خاک، بهداشت و بیماریهای طیور و ریاضی گرایش جبر را دیگر رشته های جدید مقطع دکتری دانشگاه ارومیه اعلام کرد.

رئیس دانشگاه ارومیه رشته های زیست شناسی گرایش بیوشیمی، زمین شناسی گرایش تکتونیک، مهندسی منابع طبیعی گرایش مرتعداری، ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی، برنامه ریزی شهری، بهداشت مواد غذایی، تاریخ ایران باستان و آسیب شناسی و حرکات اصلاحی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری در مقطع کارشناسی را نیز از جمله رشته های جدید برشمرد./س

برچسب ها: ارومیه ، تجمیع ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.