مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: کانون های مساجد مرکز اتصال 2میلیون نوجوانان و جوانان به مساجد هستند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد

 حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی در سفر خود به استان خراسان شمالی گفت: کانون های مساجد را مرکزی برای اتصال جمعیتی بالغ بر 2میلیون نفر از نوجوانان و جوانان به مسجداست.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: مسجد، اولین پایگاهی است که در قرآن برای هدایت بشر معرفی شده است و در واقع اساسا کار مسجد ، کار جمعی و منظومه ای از مجموعه شرایط برای رسیدن به اهداف مورد نظر است و اولین محور در مسجد ، امام جماعت آن مسجد می باشد که این امام جماعت باید فردی پرهیزکار،دلسوز،عالم ، آشنا به مسائل روز و ولایی باشد.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور نقش هیئت امنای مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج را نقش عظیمی عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار اینها ، نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد نقش عظیمی بیان کرد. وی در ادامه با اشاره به سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی گفت: توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نشان از بروز یک بلوغ اجتماعی است که شایسته است ائمه جماعات به این پایگاه مهم، توجه ویژه ای داشته باشند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایفای وظایف مجموعه های فرهنگی در مسجد را برای نیل به وحدت دانست و تصریح کرد : در سایه سار وحدت امام جماعت ،هیئت امنا ، بسیج وکانون فرهنگی هنری مسجد می توانیم برنامه ریزی منسجم داشته باشیم.

سلیمانی استفاده از ابزار های فرهنگی در مساجد را براساس نیازسنجی نوجوانان و وجوانان عنوان کرد و افزود :ما باید به شان مسجد هم توجه داشته باشیم چرا که گاهی برخی از برنامه های هنری ، تناسبی با شان و جایگاه مسجد ندارد که باید از استفاده از ابزار و آلاتی که باعث وهن مسجد می شود به شدت اجتناب کرد.

وی افزود: ما تلاش کردیم برنامه های فرهنگی و هنری مساجد را در قالب جشنواره های بزرگ"جوانان مساجد" کشور طراحی و اجرا کنیم که در این جشنواره ها ، در مرحله نخست برگزیدگان در رشته های مختلف مورد احترام و اکرام قرار می گیرند و در گام دوم ، ما برای اینها دوره های آموزشی پیش بینی کردیم تا جوانان مساجد در حد گذشته خود متوقف نشوند.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد ، تاسیس اولین کانون فرهنگی هنری را در سال 71 عنوان کرد و افزود : ما امروزه چیزی بالغ بر 14 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در سراسر ایران اسلامی داریم که اینها یک شبکه اجتماعی فراگیر ، خودجوش و گسترده ای را از مرکز تهران تا دور افتاده ترین نقاط مرزی ایران اسلامی تشکیل می دهند و در استان خراسان شمالی نیز در مرز تشکیل 240 کانون فرهنگی هنری هستیم که این با سعی و تلاش همکاران ما ادامه پیدا می کند./س

برچسب ها: کانو ن ، مساجد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.