سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان حركت غير سازنده و غير قابل قبول اتحاديه اروپايي در تصويب اقدامات تحريمي يك جانبه جديد بر ضد جمهوري اسلامي ايران را محكوم كرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حرکت غیرسازنده و غیرقابل قبول اتحادیه اروپایی در تصویب اقدامات تحریمی یکجانبه جدید بر ضد جمهوری اسلامی ایران را ناشی از عصبانیت کشورهای اروپایی از حمایت یکپارچه و مقتدرانه مردم ایران از توسعه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان دانست و قویا آن را محکوم کرد.

مهمانپرست با تأکید بر اینکه تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپایی فاقد مشروعیت و مغایر با موازین و قوانین بین‌المللی از جمله اصل آزادی تجارت و تبادلات مالی بین ملت‌ها بوده و غیرقانونی شمرده می‌شود، گفت: اصرار اتحادیه اروپایی در استفاده از ابزارهای فرسوده و غیرمتمدنانه، به جای استفاده از روش دیپلماسی و مذاکره براساس احترام به منافع متقابل تنها موجب پیچیده‌تر شدن مسائل می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این رویکرد نه تنها کمکی به حل مسایل نمی‌کند، بلکه در شرایط بحران جاری مالی، اقتصاد کشورها و ملت‌های اروپا را نیز تحت تاثیر منفی خود قرار می‌دهد و اروپا باید آماده مواجهه با تبعات آن باشد.

مهمانپرست با تأکید بر اینکه ملت ایران در طول سه دهه گذشته تجربیات ارزشمندی را در رویارویی با تحریم‌های یکجانبه غرب اندوخته است، گفت: مردم کشورمان این بار نیز تحت تأثیر اقدامات غیرموجه اتحادیه اروپایی قرار نگرفته و از مواضع و منافع مشروع و غیرقابل انکار خود چشم پوشی نمی‌کنند و ضمن ایستادگی در برابر فشار و زور براساس حقوق مسلم خود برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خویش را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

پ2

برچسب ها: مهمانپرست ، تحریم ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار