رئیس سابق کمیته آبهای آرام گفت:‌ مسئولان فدراسیون قایقرانی برای لغو سفرهای تیم ملی بهانه دارند.

محسن میلاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: رقابت های آزمایشی قهرمانی آسیا ظرف 10 روز آینده در ازبکستان برگزار می شود و با توجه به حضور حریفان آسیایی در این رقابت ها قایقرانان کشورمان می توانستند خود را محک بزنند اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد تیم ملی از حضور در این رقابت ها محروم شد که این بار نیز مسئولان فدراسیون پایین بودن سطح مسابقات را دلیل عدم اعزام تیم ملی به ازبکستان اعلام کردند.

وی گفت: پیش از این نیز سفر تیم ملی به مسابقات کاناپلوی قهرمانی جهان در لهستان لغو شد که فدراسیونی ها اعلام کردند به دلیل عدم صدور روادید تیم ملی نمی تواند در این پیکارها حضور پیدا کند اما با انجام رایزنی و مکاتبات مشکلات ویزا به راحتی قابل حل است.

میلاد افزود: پیش از این در زمان ریاست احمد دینامالی در فدراسیون، تیم ملی را به مسابقات زیر 20 سال که به میزبانی اسلواکی برگزار شد اعزام کردیم و این در حالی است که این رقابت ها در تقویم فدراسیون جهانی نیز ثبت نشده بود اما با انجام مکاتبات شرایط اعزام تیم ملی مهیا شد اما در حال حاضر مشکل دیگری وجود دارد و آن نیز بحث تعلیق است و تا زمانیکه این شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد قایقرانان نمی توانند در هیچ مسابقه ای حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد:‌ همچنین اسبقیان سرپرست فدراسیون قایقرانی در مصاحبه ای اعلام کرده بود به دلیل بالا رفتن قیمت ارز و مشکلات اقتصادی سفر تیم ملی به این رقابت ها چندان مقرون به صرفه نیست و با توجه به اینکه چنین چیزی واقعیت دارد اعزام نشدن ملی پوشان به مسابقات ازبکستان به دلیل مشکلات مالی صلاح نبود.

میلاد اظهار داشت: در سال 2013 میلادی تیم های ملی آبهای آرام کشورمان مسابقات بسیار مهمی را در پیش دارند به قدری که در بخش بزرگسالان تیم ملی کشورمان مسابقات کاپ جهانی و قهرمانی آسیا را در پیش دارد و رقابت های قهرمانی جهان نیز از بخش جوانان به میزبانی کانادا برگزار می شود و برای نخستین بار نیز رقابت های زیر 23 سال قهرمانی جهان برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: کانوئینگ در مقابل فدراسیون های جهانی روئینگ و بادبانی واکنش بیشتری نسبت به حواشی پیش آمده نشان دادند اما پس از ارسال نامه های کمیته بین المللی المپیک فدراسیون های جهانی روئینگ و بادبانی نیز نام استقبال را از سایت های جهانی برداشتند که برداشتن نام اسبقیان نشان می دهد که آنها وی را به عنوان رئیس فدراسیون کشورمان به رسمیت نمی شناسند و از سوی این 2 فدراسیون تهدید به تعلیق شدیم اما از سوی فدراسیون جهانی کانوئینگ به طور کامل تعلیق شدیم و این امر نشان می دهد که درحال حاضر به دلیل بحث تعلیق، تیم های ملی کشورمام نمی توانند در میادین آسیایی و جهانی حضور پیدا کنند و امیدوارم این مشکل تا سال آینده بر طرف شود چرا که اعزام نشدن به این رقابت ها نشان می دهد که تیم های ملی کشورمان به دلیل بحث تعلیق نمی توانند در این رقابت ها حضور پیدا کنند.

میلاد یادآور شد: در شرایطی که ملی پوشان کشورمان نمی توانند در میادین بین المللی و آسیایی حضور پیدا کنند. درسویی دیگر مشکلی در خصوص اعزام آنها به اردوهای آماده سازی وجود ندارد و همچنین فدراسیون می تواند برنامه های داخلی را اجرا کند.

رئیس سابق کمیته آبهای آرام تاکید کرد: در شرایطی کهوضعیت فدراسیون قایقرانی به همین مشکل باقی بماند تیم های ملی از شرکت در مسابقات بین المللی می شوند و آنها از این بابت بسیار لطمه خواهند دید.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در6 ماهه دوم سال مسابقات مهمی برگزار نمی شود و در حال حاضر تیم های ملی به دنبال آماده سازی و برپایی اردوهای آمادگی هستند و برنامه های اصلی قایقرانان از سال آینده آغاز می شود و به همین دلیل تا آن زمان باید مشکلات فدراسیون برطرف شود اما در حال حاضر بحث تعلیق این رشته به قوت خود باقی است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار