استقرار نظام جامع مهارت و فناوری با هدف اثربخشی نیروی انسانی و غنی سازی حوزه­های شغلی با محوریت آموزش در محیط کار در دانشگاه جامع به شمار می­رود.

دکتر برزويي معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي کاربردي در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:سیستم­های آموزشی علمی – کاربردی و مهارتی ، تحولات اجتماعی و فرهنگی ، تحولات فناوری و نظام تولید ، تحولات اقتصادی و محیط کسب و کار و روند پرشتاب مزیتهای رقابتی ، چالش­های بزرگی را فراروی بسیاری از کشورها قرار داده است .

برای برون رفت از این بحران­ها ، سیستم­های آموزشی فرایند محور مبتنی بر فناوری ، مهارت و کارآفرینی با هدف تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص به عنوان مهمترین سرمایه هر کشور، به جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی در دستور کار بسیاری از کشورهای توسعه یافته در دهه های قبل و  در حال توسعه در حال حاضر قرار گرفته است .

  وي تاکيد کرد:سیستم­های آموزشی آینده ساز و ثروت آفرین هستند که با تولید ابر شغل­ها در جهان آینده، پارادایم جدیدی را بنیان خواهند گذاشت.

 اقتدار دانش و فناوری محصول مدیریت سرمایه­ های فکری و تمدنی این نسل جدید خواهد بودو این سیستم­ های آموزشی تغییر در پارادایمهای علمی و فناوری را سبب می­شوند بطوريکه در سند چشم انداز 1404 علاوه بر این که جمهوری اسلامی ایرانی باید به رتبه اول علمی منطقه نایل شود، باید در حوزه اشتغال نیز به استناد همین سند به تعادل و تعامل کامل با بازار کار برسد .

وي با بيان اينکه باور و رویکرد در سال­های اخیر دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف فراهم آوردن موجباتی که مشارکت سازمانها و دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی را برای تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ممکن سازد،خاطر نشان کرد: به نحوی که فارغ التحصیلان هر یک از مراکز وابسته به این دانشگاه بتوانند برای کاری که به آنان محول می شود دانش و مهارت لازم را کسب کنند، همه توان و ظرفیت­های سازمانی و فراسازمانی را به کار گرفنه و با تشکیل جلسات و شوراهای تخصصی و مطالعه تطبیقی تجربیات و نظام های آموزشی سایر کشورهای جهان، حرکت جهشی و پرشتابی را دنبال کرده است .

 وي گفت:استقرار نظام جامع مهارت و فناوری با هدف اثربخشی نیروی انسانی و غنی سازی حوزه­های شغلی با محوریت آموزش در محیط کار که بر پایه 40-30% آموزش­های دانش پایه و 70-60% آموزش­هایی در محیط کار که دروس عملی را شامل می­شود به همراه دروس اختصاصی به عنوان توانمندی خاص فارغ­ التحصیلان این دانشگاه متناسب با هر زیرگروه آموزشی تحول بنیادین در فعالیت­­ها دانشگاه جامع    به شمار می­رود .

وي تصريح کرد:توجه جدی به فعالیت­های فوق برنامه در حوزه­های فرهنگی، هنری ، اجتماعی ، مناسبتی ، قرآنی ، دینی و جشنواره­های دانشجویی و پاسداشت ارزش­ها و شعائر دینی و انقلابی در دانشگاه و مراکز مجری امري ضروري است وحذف آزمون جامع و افزایش سطوح تحصیلی تا مقطع کارشناسی ارشد فناوری کمک شاياني به استقرار نظام اموزش مهارتي مي کند./ع2
برچسب ها: استقرار ، جامع ، فناوری ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار