با غیرت ایرانی هر ناممکنی ، ممکن می شود.!

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان:

اخبار را می دیدم که گفت: امروز بازی فوتبال بین ایران و کره جنوبی است ، وقتی مصاحبه های مردمی از آنتن شبکه سه سیما پخش شد همه مردم یک خواسته از تیم ملی ایران داشتند و آن این بود که « ایرانی با غیرت بازی کن که اگر هم ببازی مهم نیست چرا که غیرتت ستودنیست»

خواسته مردم مرا یاد جام ملتهای آسیا در سال 1996 امارات انداخت ، در آن بازی گزارشگر صدا و سیما از خوشحالی ایران را شیرهای غرنده آسیا معرفی کرد ، چرا که در آن بازی کره ای ها بدترین شکست تاریخ فوتبال را در مقابل ایران تجربه کردند و در پایان با نتیجه 6 بر 2 مغلوب ایران شدند .

این پیروزی این قدر شیرین بود که حتی کنفدارسیون فوتبال آسیا و فیفا را هم به وجه آورد و در تازه ترین رده بندی تیم های برتر فوتبال دنیا ایران بر بام آسیا ، رده ی 25 دنیا ایستاد.

دو سال بعد یعنی سال 1998 همین فوتبالیست های با غیرت ایرانی ، نشان دادند که با غیرت ایرانی می توان هر ناممکنی را ممکن کرد .

همچنین در بازی ایران با استرلیا در انتخابی جام جهانی 1998 فرانسه در شرایطی که همه فکر می کردند ایران با جام جهانی خداحافظی کرده ، با پاس زیبای علی دایی و فرار غزال آسیا در آن سال (خداد عزیزی) و این فریاد بلند جواد خیابانی که گفت: گُل گُل گُل ،ایران به جام جهانی رفت , تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کرد و این غیرت ایرانی بود که نشان داد هر ناممکنی را ممکن می شود.

اما پس از گذشت آن دوره و حضور فوتبالیست های با غیرتی مانند علی دایی, کریم با قری , خداد عزیزی, احمد رضا عابد زاده , که اشک شوق ایرانی ها را با پیروزی های خود در می آوردند ، نمی دانم چرا نسل جدید فوتبال ما نمی دانند که آن ها در نگاه مردم ایران مانند سفیران ایران هستند که آبروی 75 میلیلون ایرانی را در دنیا یدک می کشند!

به هر حال امیدوارم که ایران در بازی امشب خود یک بار دیگر غیرت بازیکنان خود را شاهد باشد و بتواند با ارائه یک بازی خوب یک بار دیگر ره ناممکن و سخت جام جهانی را سهل و آسان کند./س

یادداشت از : محمدعلی موحدی

برچسب ها: تیم ، ملی ، غیرت ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.