گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاهی بر اساس استانداردISO/IES17025 در مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران به ذوب آهن اصفهان اعطا شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر آزمایشگاه مرکزی ذوب آهن گفت: پس از سپری شدن مراحل آموزشی و تدوین استانداردهای آزمون و دستورالعمل های مرتبط، این گواهینامه صادر شد.

بهروز ترابی افزود: ذوب آهن اصفهان بعنوان با سابقه ترین شرکت تولید کننده فولاد در کشور با توجه به ارتباط مستمر و فراگیری که با تأمین کنندگان کالا از یک سو و نیز با مشتریان کالای تولیدی دارد نیاز به مرجع آزمایشگاهی معتبر و صاحب صلاحیت داشت.
وی افزود: این الزام زمانی چشمگیر می شود که تأمین کنندگان و یا مشتریان فرامرزی و خارجی بعنوان شریک تجاری شرکت قرار می گیرند که برای حضور بدون دغدغه در بازارهای جهانی و با توجه به مبانی سازمان تجارت جهانی WTO ،یک بار آزمون و پذیرش در همه جا را بعنوان یکی از اصول اساسی تجارت آزاد در عرصه بین المللی می داند .

وی گفت:دریافت گواهینامه تأیید صلاحیت آزمایشگاهی (وکالیبراسیون) وپیاده سازی استاندارد ISO/IEC 17025 برای آزمایشگاه هایی که اقدام به صدور گواهینامه های آزمون ( و کالیبراسیون ) می کنند و خواهان دارا بودن اعتبار ملی و بین المللی هستند، الزامی است.

مدیر آزمایشگاه مرکزی ذوب آهن افزود:از دیماه سال 1386 اقدامات اولیه شناسایی و آشناسازی کارکنان آزمایشگاه مرکزی (سرپرستان واحدها ) با اصول استاندارد مذکور توسط شرکت مشاور آغاز شد.

ترابی اظهار کرد:با توجه به گستردگی آزمایشگاه های ذوب آهن اصفهان و براساس اولویت های سازمان بویژه درمحدوده محصولات صادراتی مقرر شد در ابتدا سه آزمایشگاه خواص مکانیکی ، متالوگرافی و اسپکتروگرافی در اولویت قرار گرفته و در مراحل بعدی آزمایشگاههای کک و ذغال ، مواد نسوز ، روغن و گریس و آزمایشگاه شیمی در حیطه این استاندارد قرار گیرند/ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.