عضو کميسيون قضايي مجلس هشتم گفت: اصلاح سبک زندگي نقش موثري در كاهش جرم و جنايت دارد ضمن اين كه دين محوري در خانواده آرامش آفرين است.

حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر اصلاح سبك زندگی، اظهار داشت: تغيير سبك زندگي و ترويج مسايل معنوي در خانواده‌ها نقش موثري در كاهش جرايم دارد.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم ادامه داد: اصلاح سبك زندگي بايد از خانواده‌ها شروع شود تا نسل‌هاي جديد مطيع مقرارت و قوانين اجتماعي باشند.

با اشاره به ضعف فرهنگي و الگو برداري از غرب اظهار داشت: الگوهاي غلط غربي جوانان ما را به بيراهه مي‌كشند و ترويج تجمل گرايي جرايم بسياري را جامعه  تحميل كرده است.

حجت‌الاسلام رهبر تاكيد كرد: شيوع پديده‌هاي زشت كلاهبرداري كلان، قاچاق مواد مخدر ناشي از زياده خواهي است و اين در حالي است كه اسلام ما را به ساده زيستي رهنمون شده است.

وي با اشاره نوسانات اخير بازار و ارز تصريح کرد: نبايد امکان سوءاستفاده افراد را از قيمت دلار فراهم کنيم و بايد اقداماتي را براي جلوگيري از اين امر فراهم کنيم و اين امر تنها با مديريت صحيح انجام مي‌شود.

اين عضو کميسيون قضايي مجلس هشتم، خاطرنشان كرد: فرهنگ‌سازي با لفاظي گري تفاوت دارد و بايد براي ترويج سبك زندگي ديني و تثبيت آرامش در جامعه راهكارهاي عملياتي ارائه كنيم.

انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار