آصف علي زرداري رئيس جمهور پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد تيراندازي به ملاله يوسف زاي نوجوان چهارده ساله توسط طالبان، حمله اي به همه دختران اين کشور و به خود تمدن بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، زرداري در نشستي اقتصادي در باکو پايتخت جمهوري آذربايجان، اعلام کرد: «حمله طالبان به اين دختر چهارده ساله که از يازده سالگي در مبارزه براي آموزش دختران مشارکت داشته، حمله به همه دختران در پاکستان، حمله اي به آموزش و به همه افراد متمدن است».

رئيس جمهور پاکستان افزود: «کاري که وي هدايت آن را برعهده داشت، در نزد خدا با ارزش است و ما آرمان درخشان وي را ادامه خواهيم داد».

ملاله يک هفته پيش به علت فعاليت براي حق آموزش دختران و آزادي بيان، در دره سوات پاکستان که پايگاه سابق طالبان است، هدف حمله قرار گرفت و زخمي شد.

زرداري افزود: «تروريست ها نمي توانند بر آينده ما تاثير بگذارند. ما خودمان بايد آينده خود را تعيين کنيم».

اين حمله در سراسر جهان و توسط پاکستان مورد محکوميت قرار گرفته و اين کشور اعلام کرده است هر کاري بتواند انجام مي دهد تا حال ملاله بهبود يابد.

ملاله روز دوشنبه براي درمان تخصصي به بيمارستاني در شهر بيرمنگام انگليس انتقال يافت و پزشکان اعلام کردند احتمال بهبود وي زياد است.

 پاکستان جايزه اي بيش از صد هزار دلاري براي دستگيري حمله کنندگان به ملاله تعيين کرده است.

برچسب ها: پاکستان ، ملاله ، زرداری ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار