مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وجود 8 چاه حوادث برای آبرسانی سیار به مردم در زمان بحران و وقوع حوادث و بلایای طبیعی در استان خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ سید مجتبی عراقی زاده در مراسم مانور مدیریت بحران استان با عنوان " امداد و حوادث در تاسیسات آب و فاضلاب در شرایط بحرانی" اظهارداشت: تاسیسات آب و فاضلاب به عنوان شریانهای حیاتی یک جامعه که کوچکترین مشکل در آن بحث خدمات رسانی به شهروندان را دچار مشکل می کند از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی نخستین استان کشور در ایجاد چاه حوادث است، تصریح کرد: این استان در زمینه مدیریت بحران ، معین استانهای همجوار شامل سیستان و بلوچستان ، کرمان، یزد و خراسان رضوی است..

وی از حفر هشت حلقه چاه حوادث در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد دو حلقه در بیرجند و شش حلقه در دیگر شهرستان های استان حفر شده اند.

این مسئول هدف از حفر این چاه ها را استفاده از آن در مواقع ایجاد حوادث یا ضرورت عنوان کرد و افزود: سازه های این چاهها طوری طراحی شده که در برابر زلزله نیز مقاوم بوده و مجهز به برق اضطراری نیز هستند.

عراقی زاده تصریح کرد: مکان حفر این چاه ها به نحوی طراحی شده که در کنار راههای اصلی شهر بوده تا در مواقع ضرورت بتوان به سرعت بالا و زمان کم از آن استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: این مانور در قالب هفت گروه تخصصی و شش گروه امداد و حوادث جهت رفع اتفاقات رخ داده در شبکه آب و فاضلاب برگزار شد.

عراقی زاده گفت: آمادگی در پرسنل آب و فاضلاب برای امداد رسانی در زمان بحرانی به شهروندان، ارزیابی توانمندی های بالقوه آبفا، تمرین همکاری و تعامل در زمان بحران در بین گروهها و دستگاههای اجرایی و شناسایی نقاط ضعف و قوت گروههای امدادی و حوادث این شرکت از اهداف برگزاری این مانور است./ع


برچسب ها: حفر ، چاه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.