طرح دولت آلمان براي گسترش استفاده از انرژي هاي پاک و تجديد شدني يک بار ديگر بهاي برق مصرفي را افزايش مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از   شبکه تلويزيوني دويچه وله ، دولت قصد دارد ماليات فناوريهاي توليد برق از منابع تجديد شدني را افزايش دهد که به اين ترتيب برق مصرفي خانه ها افزايش مي يابد. البته دولت صنايع را از اين افزايش ماليات معاف کرده است. افزايش مالياتها يکي از مسائل اساسي و تاثير گذار در انتخابات پارلماني سال آينده آلمان است. با اجرايي شدن مالياتهاي جديد، هزينه برق خانه ها تا ده درصد بيشتر خواهد شد. البته واکنشها به اين کار دولت متفاوت است. برخي مي گويند براي اصلاح در صنايع انرژي لازم است چنين بهايي پرداخته شود.
يک زن گفت شايد تا حدودي بهتر باشد اما در نهايت اين مردم عادي و قشر متوسط هستند که مجبورند تاوان اين طرح را بپردازند.
در عين حال دولت نگران خشم مردم از اين طرح است. اين مسئله سبب شده است تا راهکارهاي ديگري هم پيشنهاد شود که از جمله آن کاهش يارانه براي توليد انرژيهاي پاک است. برآورد شده است با مالياتهاي جديد مصرف کنندگان خانگي در آلمان بايد ساليانه چهار ميليارد يورو بيشتر براي پول برق پرداخت کنند.
کلوديا راث از رهبران حزب سبز آلمان گفت ما بايد از دولت بپرسيم چرا بايد بهاي برق مصرفي تا اين حد بالا باشد. علت اين است که دولت به بهاي فشار بر مردم امتيازات زيادي به صنايع مي دهد.

برچسب ها: بین الملل ، آلمان ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار