ایران به عنوان کشوری مستعد و پرجاذبه، جزو کشورهای گروه یک برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به اینکه 68 میلیون دلار سرمایه مصوب استان زنجان طی امسال گفت: تاکنون 23 میلیون و 400 هزار دلار سرمایه وارد استان شده است.

فلاح به وجود مشکل در جذب سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: با رفع این مشکلات و بهبود فضای کسب و کار امکان جذب سرمایه‌گذاری در سطح استان افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

وی از تقسیم کشورها به چهار قسمت توسط سازمان‌های اقتصادی از جمله بانک جهانی خبر داد و تاکید کرد: ایران در بین گروه یک که کشورهای با استعداد در جذب سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان استعداد و نیروی انسانی جوان و با استعداد را از دلایل گروه‌بندی کشورها به چهار گروه اعلام کرد و افزود: منابع و ذخایر بالا از دیگر عوامل گروه‌بندی محسوب می‌شود.

فلاح به تاثیرگذاری تحریم‌ها بر روی جذب سرمایه‌گذاری اشاره و تصریح کرد: برخی مشکلات هم در حوزه مقررات وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: اگر زمینه جذب سرمایه‌گذاری فراهم شود موجب گسترش جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

در این جلسه مدیران شرکت استراتوس که برنامه‌هایی برای حمایت‌های مالی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری دارد، تمایل خود را برای آشنایی با طرح های سرمایه‌گذاری استان زنجان اعلام کرد./س

برچسب ها: ایران ، مستعد ، جذب ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.