نهاد خانواده منشأ بسياري از رويدادها، تحولات مثبت و اثرگذار در عرصه هاي ديني و مذهبي، فرهنگي و اجتماعي، سياسي و اقتصادي، علمي و آموزشي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک فرهنگ سازي از خانواده يکي از مؤثرترين و بهترين راهکارها براي حمايت حقيقي از توليد ملي به شمارمي رود.

توليد ملي جهاد مردان و حمايت از اين توليدات در قالب گرايش براي خريد کالاهاي داخلي، مسئوليت زنان يک خانواده است چرا که مادران در خانواده نقش فرهنگ سازي را بر عهده دارند.

متأسفانه فرهنگ غلط اسراف، تجمل گرايي و گرايش به مصرف کالاهاي لوکس خارجي در کشور رواج پيدا کرده و زنان چون نقش مؤثري در مديريت اقتصاد خانواده را دارند، مي توانند کانون تغيير اين فرهنگ غلط قرار گيرند.

سالهاست که عادت کرده ايم وقتي قرار است کالايي خريداري شود انگشت انتخاب به سوي کالاي خارجي نشانه مي رود. حتي وقتي قرار است در تهيه کم اهميت ترين وسايل هم کالاي خارجي که در برخي موارد از مشابه داخلي بي کيفيت تر است انتخاب مي شود.

به گفته کارشناسان اقتصادي، اجتماعي امسال که به نام سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني نام گذاري شده است، بايد سرآغازي براي فرهنگ سازي در خانواده ها براي ارجح دانستن کالاي ايراني به کالاهاي خارجي باشد. در اين صورت هم چرخ صنعت تندتر از قبل مي چرخد، هم با ايجاد رقابت ميان توليدات داخلي، بر کيفيت آن افزوده مي شود./س

برچسب ها: خانواده ، تولید ملی ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.