در آیینی با عنوان «عصر شعر تازه‌تر از نسترن» به مناسبت روز حافظ شماری از شاعران گناوه‌ای آخرین سروده‌های خود را قرائت کردند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فرماندار گناوه دوشنبه شب در آیین «عصر شعر تازه‎تر از نسترن» که به مناسبت روز حافظ در گناوه برگزار شد، اظهار داشت: حافط در اشعار خود پیر و راهنمایی داشته است که در چند جای دیوان خود به آن اشاراتی کرده است.

غلامعلی حبیبی‌منش بیان کرد: حافظ شاعر بزرگ سده هشتم در ایران است که اطلاعات کاملی از خانواده ایشان در دست نیست و فقط می‎دانیم که اهل شیراز بوده است.

وی افزود: حافظ در جاهایی خود را تایید می‎کند بدین معنی که انسان خلقت بزرگ خداوند است و خداوند این نعمت بزرگ را به ما ارزانی داده است و این نشانه اشتیاق خداوند نسبت به انسان است.

حبیبی‌منش گفت: کمتر کسی مثل حافظ این گونه زیبا شعر گفته است که حتی بزرگان ادب جهان هم ایشان را در جایگاه بزرگ و بلند شعر جهان می‎دانند.

حبیبی منش تاکید کرد: علم و ادب یکی از مواردی است که حافظ در اشعار خود به آن اشاراتی کرده و اکنون ما آن را تعلیم و تربیت می‏دانیم و  این دو عنصر از هم جدا نبوده و نیستند و دانش‎آموزان و دانشجویان ما باید این دو رکن را در کنار هم رعایت کنند.

در کنار بزرگداشت حافظ در این مراسم شاعران گناوه‏ای که در چند سال اخیر موفق به چاپ کتاب شعر خود شده‎اند شعرخوانی کردند.

در این مراسم شاعرانی همچون غلامحسن حیدریه، غلامحسین دریانورد،عزت الله بهمنی، غلامحسین کرمی به شعرخوانی پرداختند./ج1

برچسب ها: بوشهر ، حافظ ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.