"تريتاپارسي" در مصاحبه با شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي با اشاره به تصميم اعضاي اتحاديه اروپا براي اعمال تحريم هاي جديد در زمينه گاز و تجهيزات مخابراتي عليه ايران و استقبال مقامات کاخ سفيد آمريکا از اين تصميم تأکيد کرد، اين قبيل اقدامات کمکي به حل مسالمت آميز مسئله نمي کند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "پارسي" در اين خصوص گفت: متأسفانه من فکر نمي کنم چنين تمهيداتي موثر واقع شود.
در چنين حالتي از افزايش تحريمها و ممنوعيتها براي يک کشور، ما بيشتر با يک جنگ اقتصادي مواجه هستيم تا يک تحريم اثرگذار. با اين وضع احتمال بيشتري وجود دارد که ايران بجاي تسليم و عقب نشيني دست به مقابله و رويارويي متقابل بزند.
مجري پرسيد: يعني شما معتقديد اين تحريم‌ها بيشتر ايران را به سوي مقابله سوق مي دهد تا تسليم؟
پارسي در پاسخ گفت: بله ؛ در نمونه هاي پيشين ما شاهد آن بوده ايم که وقتي دو طرف به دنبال پيشروي در مواضع خود هستند تا بتوانند در صورت مذاکره در آينده، اثرگذاري و نفوذ بيشتري داشته باشند، نتيجه اين بوده که طرف مقابل نيز متقابلاً در موضع خود پيشروي مي کند. اگر به شيوه ي صحيح از وخامت اوضاع کاسته نگردد، وضعيت از کنترل خارج خواهد شد.
مجري پرسيد: آيا شما فکر مي کنيد اين سطح از بي اعتمادي متقابل، باعث شده که ايران برخلاف نظر آمريکا و غرب گام بردارد و نتيجتاً به يک چنين بن بستي برخورد کنيم؟
پارسي پاسخ داد: در تمامي جوانب، بي اعتمادي هاي فراواني وجود دارد و چنين بي اعتمادي هايي را فقط مي توان با مذاکرات بلندمدت و شدت يافته از بين برد، نه با اين رويکردي که صراحتاً از هر دو طرف شاهد هستيم. آنها فقط دارند بر ميزان اعمال فشار مداوم بر طرف مقابل مي افزايند در حاليکه اسماً و در ظاهر ، صحبت از مذاکره و گفتگو به ميان مي آورند. ما پيشتر نيز شاهد چنين وضعيتي بوده ايم و اين چيز جديدي نيست. اوضاع به اين شکلي که در حال پيشرفت است، به ما اطمينان خاصي نمي دهد که مطمئن باشيم مشکل به شکل صلح آميز حل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار