معاون بهره برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه تمامی موقوفات کشور در مدار توسعه اقتصادی قرار می گیرند، گفت:موقوفات دارای توجیه اقتصادی وارد فاز توسعه،عمران و افزایش سرمایه می شوند


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ عباسعلی جعفری، در جلسه کمیسیون تشکیلات و تحول اداری اوقاف خراسان جنوبی، اظهار داشت: تمامی موقوفات دارای توجیه اقتصادی در اولین فرصت ممکن با طی کردن فرایند کارشناسی وارد فاز توسعه و عمران و افزایش سرمایه و درآمد قرار می گیرند.

وی تهیه و تصویب ساختار جدید سازمان اوقاف و امور خیریه را اقدامی مهم ارزیابی کرد و گفت: از سال 63 تاکنون در این باره اقدامی انجام نشده بود که مسئولان سازمان اوقاف پس از تلاش آن را نهایی کردند که اجرای ساختار تغییر و تحولاتی را در مجموعه به دنبال دارد و همین تغییر و تحولات یکی از آثار ساختار جدید است.

وی افزود: فرصت های سرمایه گذاری موقوفات، بروز رسانی اجاره ها، به روز کردن مال الاجاره رقبات و افزایش و بهره وری موقوفات از اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

جعفری بیان کرد: اقدامات قابل توجهی در زمینه سرمایه گذاری موقوفات در اوقاف خراسان جنوبی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز گفت: حجم گسترده و فعالیت های متنوع فرهنگی و دینی سازمان اوقاف در راستای اهداف و رویکردهای اصلی بنیانگذار جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است و مدیران و بدنه سازمان باید با توان و انرژی دو چندان در اجرای مطلوب این فعالیت ها گام بردارند.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی با اشاره به تصویب ساختار جدید سازمان اوقاف در هیأت دولت افزود: همه مدیران، معاونان و همکاران برای حسن اجرا و تسریع در اجرای ساختار جدید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه همه بخش های اداره کل برنامه محوری را در رأس فعالیت ها قرار دهند، تصریح کرد: منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری باید در رأس فعالیت ها و اولویت های اوقاف باشد و همه مدیران، معاونان و اصحاب وقف برای اجرایی شدن این فرمایشات که در متن برنامه ها گنجانده شده است تلاش مضاعف به خرج دهند/س

برچسب ها: موقوفات ، مدار ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.