مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: 50 نقطه حادثه‌خیز در آذربایجان‌غربی شناسایی شده است.

بابک طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: این اقدام در راستای توسعه بسترهای عبور و مرور ناوگان‌های ترانزیتی انجام گرفته است.

وی از اجرای طرح‌های ایمنی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و تصریح کرد: این اقدامات شامل طرح ارتقای ایمنی موتورسواران، عابران پیاده، سرنشین، وانت بارها و ایمن‌سازی مدارس موجود در حاشیه راه‌هاست.

طالبی افزود: خرید و توزیع اقلام ایمنی در بین افراد گروه هدف در جهت فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و نیز ارائه آموزش‌های لازم به این اقشار، آشکارسازی 50 نقطه پرحادثه، بهره‌برداری از سیستم توزین در حال حرکت و برنامه‌های مدیریت سرعت از دیگر اقدامات این بخش به شمار می‌روند.

طالبی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام این بخش در سال جاری، اعلام کرد: ایمن‌سازی حداقل 20 منطقه مسکونی حاشیه راه‌های استان برای بالابردن ایمنی اقشار آسیب‌پذیر هم دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در سال جاری هستند.

وی همکاری و تعامل با انجمن‌های حمل و نقل استان در بخش مسافر و کالا و حمل و نقل بین‌المللی را یکی از افتخارات این اداره کل عنوان کرد و اظهار داشت: در این میان همکاری سایر سازمان‌های همکار با بخش حمل و نقل آذربایجان‌غربی از جمله کمیته ایمنی و ترافیک، استانداری، نهادهای ایمنی و امدادرسان، پلیس راه و آموزش و پرورش بسیار مطلوب است.

طالبی تصریح کرد: تلاش برای کاهش تلفات جاده‌ای، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، ساخت و توسعه پایانه‌های مرزی، اجرای طرح‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این بخش و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ثمره این همکاری‌ها است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.