اعتبار فعالیت‌های ترویجی 2 میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبارات ملی است که اعتبار استان زنجان 80 میلیون تومان در قالب فعالیت‌های ترویجی و توانمندسازی جوامع محلی نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان مدیرترویج سازمان منابع طبیعی،امورجنگل‌ها و آبخیزداری با اشاره به فعالیتهای ترویجی انجام شده در این سازمان گفت: ترویج مقولهای بسیار پیچیده است که باید بتوانیم بین خواستههای مردم، قوای سرزمین، ظرفیت منابع طبیعی اعم از جنگل، مراتع و بیانان از نظر روانی و عملکردی تعادل ایجاد کنیم.

توفیقی افزود:امروزه متأسفانه همه نگاهها به بهره‌برداری از سرزمین است که ان موضوع آسیب جدی به ذخایر وارد می‌کند.

وی ادامه داد: حدود 16 میلیارد تومان اعتبار در راستای ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری به منظور حمایت از تشکل‌های تخصصی بخش منابع طبیعی، شرکتهای خدمات مشاوره، جنگل، مرتع و آبخیزداری که در توسعه روستاها فعالیت میکنند نهایی شده است که این موضوع گام بلندی در راستای ترویج است.

این مقام مسئول با اشاره به طرحهای ترویجی در دست اقدام،خاطرنشان کرد: جدیدترین طرح ترویجی که نهایی شده است توانمندسازی جوامع محلی و تشکل‌های تخصصی است و همه تلاشها بر این است که ترویج را در بین مردم نهادینه کنیم و تعداد جلسات و گردهماییها را در این خصوص کاهش دهیم و بیشترین ترویج را در زمینه فعالیتهای عملی با بهره‌برداران داشته باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.