قرارداد امضاء شده ميان ديويد کامرون و دولت اسکاتلند ممکن است به تجزيه بريتانيا منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيره، ديويد کامرون  و دولت اسکاتلند توافقنامه اي را امضاء کردند که ممکن است به تجزيه محدود بريتانيا منجر شود.بر اساس اين توافق ، اسکاتلند در سال دو هزار و چهارده يک همه پرسي در خصوص استقلال کامل خود برگزار مي کند.

اين شبکه در گزارشي افزود: اسکاتلند نفت  و صنايع ماهيگيري و گردشگري دارد و حتي ديويد کامرون نيز قبول دارد که اين منابع درآمدي براي تامين هزينه هاي پنج ميليون نفر مردم اسکاتلند کفايت مي کند.ملي گرايان اسکاتلند مي گويند   زمان آن فرا رسيده است که روابط ارباب منشي با لندن  خاتمه يابد.

کامرون قبل از امضاي قرارداد از يک پايگاه نظامي در ادينبرو ديدن کرد. او مي داند که اسکاتلند در صورت استقلال ، ديگر سياست هاي دفاعي و نظامي انگليس را در پيش نخواهد گرفت و باعث مي شود بريتانيا متشکل از انگليس،  ايرلند شمالي  و ولز  در شوراي امنيت کوچکتر به نظر برسد.به همين علت است که همه احزاب سياسي در لندن خواستار حفظ اين اتحاد هستند.

کامرون مي گويد بريتانيا با حضور اسکاتلند قويتر است و براي اسکاتلند نيز بهتر است که در بريتانيا باشد.وي ابراز اميدواري کرد که مردم اسکاتلند به طرح استقلال راي ندهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار