بیست و ششمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان پس از 5 روز فعالیت عصر روز گذشته با تقدیر از دست اندرکاران آن در استان گلستان پایان یافت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، این جشنواره از 20 مهر در استان گلستان آغاز شد و تا 24 مهر نیز ادامه داشت و سینماهای استان در 4 سانس فیلم های جشنواره را برای کودکان، نوجوانان و خانواده های آنها نمایش می دادند.

دوره بیست و ششم جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در 10 استان و 56 شهر در حال برگزاری است و 13 فیلم در بخش مسابقه این جشنواره به نمایش درآمدند که 90 درصد آنها با حمایت، مشارکت، سرمایه گذاری و اعطای وام از سوی بنیاد سینمایی فارابی ساخته شدند.

بر اساس این گزارش، ارتقاء سطح آگاهی کودکان و نوجوانان، تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه طراوت و شادابی و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اهداف برگزاری این جشنواره بودند و میزان استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده های آنها از این جشنواره در مقایسه با دوره های گذشته بسیار خوب بود.

همچنین صندوق حمایت از حقوق کودکان (یونیسف) نیز به دلیل اینکه اهداف جشنواره در راستای اهداف این صندوق است، در آیین افتتاحیه به عنوان حامی حضور داشت.

بنیاد سینمایی فارابی درصدد است به منظور حمایت از سینمای کودک و نوجوان، همانند دوره گذشته از طرح های برتر ارائه شده در بخش مسابقه، پس از عقد قرارداد نگارش فیلمنامه در زمینه ساخت فیلم حمایت کند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.