مدیراجرایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با بیان اینکه در بخش مسابقه این جشنواره 13 فیلم حضور داشتند، گفت: 90 درصد این فیلمها با حمایت، مشارکت، سرمایه گذاری و اعطای وام از سوی بنیاد سینمایی فارابی ساخته شدند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، جعفر گودرزی، مدیراجرایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان عصر روز گذشته در حاشیه مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در استان گلستان در سالن شماره یک سینما عصر جدید گرگان در گفتگو با خبرنگاران گفت: بنیاد سینمایی فارابی تنها نهادی است که در عرصه کودک و نوجوان مسئولیت ساخت فیلم را برعهده دارد.

وی افزود: اهداف اصلی این بنیاد ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان و رونق بخشیدن به سینمای این عرصه و جشنواره هاست.

گودرزی تصریح کرد: در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان مسابقه فیلم نامه نویسی برگزار شده بود که از 5 فیلم نامه برتر در زمینه ساخت فیلم حمایت شد، امسال نیز این مسابقه برگزار و 287 طرح و فیلم نامه به این جشنواره ارسال شدند که پس از بررسی و عقد قرارداد تدوین فیلم نامه، در زمینه ساخت نیز از آنها حمایت خواهد شد.

مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی وعده داد: از آنجایی که این بنیاد متولی اصلی فیلم کودک و نوجوان است اگر مسئولان استانی یک سالن مخصوص ویژه نمایش این فیلم ها دنظر بگیرند بنیاد سینمایی فارابی در طول سال تمامی فیلم های مورد نیاز آن استان را تامین می کند.

گودرزی بدون اشاره به آمار، تعداد فیلم هایی که در طول سال در زمینه کودک و نوجوان ساخته می شوند را کم اعلام کرد و تصریح کرد: فیلم های اکران نشده زیادی در زمینه کودک و نوجوان وجود دارند که می توان از آنها برای نمایش در سالن های ویژه ای که استان ها در نظر می گیرند استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه نمایش فیلم های کودک و نوجوان مناسب نیست، بخش خصوصی علاقه کمی برای ورود به این عرصه دارد به همین دلیل تعداد فیلم های کودک و نوجوان که در طول سا ساخته می شوند کم است.

گودرزی به طرح سینما مدرسه اشاره کرد و گفت: سال گذشته بنیاد سینمایی فارابی به منظور رونق بخشیدن به سینمای کودک و نوجوان و ایجاد شور و نشاط بین این قشر از جامعه تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش امضاء کرد تا مدارس، دانش آموزان را برای نمایش فیلم به سینما بیاورند./س

برچسب ها: جشنواره ، کودک ، فارابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.