مديرکل اوقاف و امور خيريه استان چهارمحال و بختياري، از حضور سه ميليون گردشگر در بقاع متبرکه این استان، از آغاز سال تاكنون خبر داد و گفت: تعداد زائران اين مدت در مقايسه با پارسال، 20 درصد افزايش يافته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:
حجت‌الاسلام سید محمد طباطبايي، از گردشگري به عنوان وسيله برقراري پيوند و ارتباط افراد مذاهب و فرهنگ هاي متفاوت با يکديگر ياد كرد و گفت: آثار و اشياء فرهنگي، آثار طبيعي و زيستي که براي مردم بومي از قداست خاصي برخوردار است مي تواند غيربوميان را نيز به بخاطر ارزشهاي مذهبي مجذوب خود كند.
وي، اجراي طرح هاي آرامش بهاري، ياس نبوي، نشاط معنوي، تربيت قاريان و حافظان قرآن کريم را در 24 بقعه متبرکه امامزاده شاخص استان چهارمحال و بختياري در فصول بهار و تابستان، از برنامه هاي اين اداره کل براي زائران اماکن متبرک عنوان کرد و افزود: اين طرح در آستان امامزادگانی که بيشترين تعداد زائر را دارند، اجرا شده است.
حجت الاسلام طباطبايي گفت: امامزادگان حمزه‌ بن‌علي (ع) بلداجي، حليمه و حکيمه خاتون (س) شهرکرد، سيد محمد (ع) مهديه شهرکرد، سيد محمد (ع) روستاي بارده، سيد بهاء الدين محمد (ع) روستاي شيخ شبان، سید عزيزالله (ع) شهر کيان، سيد سعيد (ع) روستاي چليچه فارسان، امامزاده محمد (ع) منجرموئي لردگان و امامزاده شاه البرز (ع) روستاي آليکوه شهرستان اردل، بيشترين آمار زائران و گردشگران را در اين مدت، مجذوب خود كرده اند.  
وي ياد آورشد: استان چهارمحال و بختياري با داشتن با 108 بقعه متبرکه امامزاده و مکان زيارتي، يکي از استانهايي است که مي تواند در حوزه گردشگري مذهبي مورد توجه قرار گيرد./س

برچسب ها: گردشکر ، بقاع ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.