ونزوئلا به بي عملي شوراي امنيت سازمان ملل متحد در قبال سياست توسعه طلبانه اسرائيل در اراضي اشغالي فلسطين اعتراض کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي خبرگزاري اروپا پرس، خورخه والرو نماينده دائم ونزوئلا در سازمان ملل روز گذشته در نشست شوراي امنيت پيرامون خاورميانه همچنين درباره افزايش خشونت ها در اين منطقه هشدار داد و آن را تهديدي براي صلح جهاني دانست.

سفير ونزوئلا در سازمان ملل خاطرنشان کرد که برخي اعضاي شوراي امنيت عادت دارند در قبال تهديدات آشکار اسرائيل عليه صلح و امنيت بين المللي اقدامي نکنند و همزمان مناقشات از جمله در سوريه را که بايد از طريق ميانجيگري و گفتگو حل شوند، تحريک مي کنند.
والرو چنين رفتارهاي جنگ طلبانه اي را موجب زير سوال رفتن قانون گرايي سازمان ملل، اعتبار منشور آن و حقوق بين المللي دانست.

ديپلمات ونزوئلايي با محکوم نمودن حمايت مالي و تسليحاتي از گروههاي تروريستي سوريه با هدف سرنگون کردن دولت بشار اسد اظهار داشت که عاملان چنين رفتاري به مرگ هزاران غير نظامي بي گناه و تشديد بي ثباتي در خاور ميانه اهميت نمي دهند.

والرو هدف قدرت هاي امپرياليستي از توسل به تروريسم از جمله تروريسم دولتي را تسلط بر منايع طبيعي کشورها دانست و تاکيد کرد که آن ها در خاورميانه در صدد روي کار آوردن دولت هاي مطيعي هستند که در برابر اسرائيل مقاومت نکنند.

به گفته نماينده ونزوئلا در سازمان ملل، به اين شکل در صدد تقويت تل آويو و تضعيف نهضت فلسطين به بهاي بي ثباتي بيشتر در خاورميانه هستند.

والرو تاکيد کرد که مدعيان بي شرم صلح کساني اند که منافع بيشتري در جنگ توسعه طلبانه استعماري دارند.

مقام ونزوئلايي به  علاوه نسبت به ممانعت اسرائيل از بازديد از تاسيسات هسته اي اين رژيم و امضاي معاهده منع تکثير هسته اي هشدار داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار