محبوبیت حیوانات خانگی علی‌رغم مخالفت پلیس، متخصصان و برخی مردم روز به روز در حال افزایش است و این محبوبیت به آنجا رسیده که به آنان خدماتی در حد جراحی و جفت‌یابی، استحمام با شامپوی مخصوص و... ارائه می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در حالی آنان را به  کلینیک‌ها و موسسه‌های زیبایی می‌برند که حضورشان در اماکن عمومی، ‌پارک‌ها و در ماشین منع قانونی دارد و پلیس می‌تواند بعد از ضبط حیوان خانگی صاحب زبان بسته را جریمه نقدی کند.

این قانون بعد از در خواست بیش  از 39 نماینده مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده است؛ از طرف دیگر اگر سر و صدای حیوانات باعث برهم خوردن آرامش همسایه‌ها شد آن‌ها می‌توانند با استناد به اصل 40 قانون اساسی رفع مزاحمت کنند.

‌ این زبان بسته‌ها که به تازگی برای بسیاری از مردم نقش کودک و همدم را بازی می‌کنند، عزیز دردانه و دلخوشی بسیاری برای ادامه زندگی هستند، موجوداتی که گاهی خرجشان از نوزاد انسان بیشتر است، همیشه نوزاد باقی می‌مانند و شاید از انسان هم حرف گوش کن‌تر باشند و هم مسئولیت کمتری بخواهند، برای داشتنش هم نیازی به ازدواج و مکافات‌هایش نیست.

اگر هم خوب تربیتش کنی، هم پرستیژ اجتماعی دارد و هم اسباب پز می‌شود در بسیاری از مهمانی‌ها.‌ به تازگی که همه جور عملی می‌کنندش تا صاحبش خوشش بیاید. یک جورایی حیوان وحشی دیروز به برده اهلی امروز تبدیل شده است ‌و اسبابی شده برای دختران و پسران دیروز، تا با آن عروسک بازی کنند.

جراحی حنچره برای خوش صدا کردن سگ
وقتی که وارد کلینیک دامپزشکی در یکی از مناطق شمال تهران می‌شوی،‌ بیشتر به سالن‌های مد وآرایش شباهت دارد؛ ‌غرفه‌های بزرگی که از شامپو  و برس و شانه مخصوص و خاک مخصوص گربه برای دستشویی کردن می‌فروشد تا لباس‌های تابستانه و زمستانه و بعضی‌ها هم ظاهرا مخصوص مهمانی. جایی هم بود که حیوان دلبندتان را می‌شست و سِشُوار می‌کشید‌. تابلویی هم بود برای همسر یابی برای آنان؛ تابلویی پر از شماره تلفن و مشخصات حیوان از قبیل نوع حیوان، جنسیت،‌ نژاد،‌ رنگ ، سن و سال و... برای خیلی‌ها مهم است که فرزندان آینده حیوانشان از خانواده‌ای با اصل و نسب دار باشد.

گذشته از خرج‌های جانبی خیلی‌ها حیوان خانگی‌شان را به زیر جراحی‌های گران قیمت می‌برند تا همان مدلی بشود که آنان می‌خواهند، ‌از جراحی فک و صورت برای زیبایی تا جراحی حنجره سگ برای خوش صدا شدن و آزار کمتر همسایگان تا بریدن گوش و دم برای زیبایی بیشتر و برداشتن رحم حیوان زبان بسته.
در جدول زیر می‌توانید برخی از خدمات جراحی حیوانات را ببینید و از هزینه‌اش با خبر شوید:

حیوان خانگی پر کننده خلاءهای احساسی
این فقط جدولی است از فعالیت‌های پر طرفداری که برای دامِ کوچک در کلینیک‌ها انجام می‌شود، قسمت اعظمی از زمان کلینیک‌ها صرف دام کوچک(سگ و گربه و ...) می‌شود و بعد از دام کوچک پرندگان بیشترین هوادار را دارند که به گفته بسیاری از دامپزشکان،‌ بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان بسیار بیشتر از سگ و گربه است، یعنی احتمال انتقال  بیماری از پرندگان به انسان به مراتب بیشتر از سگ و گربه است.

امروزه بسیاری از دختران جوان خلا مادری خود را با یک حیوان خانگی پر می‌کنند و دایما خود را مادر و حیوان را فرزند خود صدا می‌کنند، شاید به خاطر این باشد که این کم هزینه‌ترین و ساده ترین را برای پر کردن حس مادرانه است. سیاست اشتباه اقتصادی اجتماعی و رسم رسوم قدیمی به قدری کلاف سر در گم ازدواج را پیچیده‌تر کرده‌است که بعید نیست،‌ مردان هم خلاء احساسی خود را با خرید یکی از این حیوانات جبران کنند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
فرشته
۰۳:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
من یه سگ ماده از نژاد مالتیز دارم که به گمانم باید عمل کلا انجام بشه براش.ممکنه هزینه انجام حراجی رو بفرمایین چقد هست؟ و چند روز دوره نقاحت بعد از عمل داره؟
آخرین اخبار