بیست ششمین دوره مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه های کشور در حالی از روز چهارشنبه 26 مهر ماه آغاز می شود که 12 تیم شرکت کننده در این رقابتها نسبت به سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فصل جدید مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور امسال دریک گروه وبه صورت دوره ای برگزار می شود.

از مجموع 12تیم شرکت کننده در بیست وششمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال تیم میتن ورامین نوپاترین تیم است که در نخستین سال تولد، سهمیه حضور دراین دسته از مسابقات با خرید سهمیه گل گهر سیرجان کسب کرده است. تیم والیبال گیتی پسند اصفهان هم به حضور کوتاه مدت یک ساله خود خاتمه داده وامسال درلیگ والیبال حضور ندارد، سایر تیمها هم از لیگ برتری های سال گذشته هستند که البته تغییراتی در کادر فنی یاترکیب بازیکنان آنها بوجود آمده است.

*پیکان؛ بازگشت قدیمی های خطرناک

تیم والیبال پیکان که در دوران گذشته رقابت های لیگ برتر باشگاههای کشور بیشتر از دیگر تیمها صاحب عنوان قهرمانی شده و حتی طی شش دوره به صورت متوالی به این عنوان دست یافت امسال با ترکیبی متفاوت نسبت به سال گذشته در لیگ برتر حاضر می شود، با ترکیب پیکان 91 همان پیکان سالهای گذشته اما بدون محمد موسوی عراقی است، این به آن معناست که پیکانی ها در پی رسیدن به صلابت وقهرمانیهای گذشته هستند.

*سایپا، جوانتر از همیشه

تیم والیبال ساپپا که از سال 1382 حضور در لیگ برتر آغاز کرد، تا کنون نتوانسته مقامی بهتر از نایب قهرمانی را در کارنامه خود به ثبت رسانه، مسئولان این باشگاه امسال در راستای اجرای سیاست جوانگرایی در صدد پشتوانه سازی هستند، رفتنم مهدی مهدوی کاپیتان فصل گذشته نارنجی پوشان میتواند تغییرات وسیعی در نتایج سایپا بوجود آورد اما باید دیر که فرهاد نفرزاده امسال همه با جوانان خودشگفتی ساز خواهد شد؟

*کاله، مدافع قهرمانی وحفظ جام

تیم والیبال کاله آمل که فصل گذشته توانست برای نخستین بار پس از سالها جام قهرمانی را از پایتخت خارج کند، امسال هم به دنبال تکرار این عنوان است آملی ها با جذب نفرات جدیدی چون سید محمد موسوی عراقی، فرهاد قائمی، پاسور تیم ملی صربستان پیش از شروع مسابقات لیگ برتر زنگ خطر خود برای رسیدن به عنوان قهرمانی وحفظ جام را برای حریفان به صدا درآوردند.

*متین ورامین، تولد دوباره مصطفی کارخانه

مصطفی کارخانه، درطول سالهای اخیر توانسته سکان هدایت تیمهای نوپایی چون گیتی پسند اصفهان را برعهده بگیرد وی امسال هم به عنوان سرمربی تیم متین ورامین در لیگ برتر حاضرمی‌شود، ورامینی ها برای نخستین بارسعی دارند حضوری قدرتمند و ماندگار را در والیبال تجربه کنند

*باریج اسانس؛ مدعی

حسین معدنی که از نیم فصل دوم هدایت کاشانی ها را برعهده گرفت امسال هم درکنار این تیم ها درمسابقات لیگ برترشرکت می‌کند حضور بازیکنانی چون علیرضا بهبودی، امیر غفور و... حاکی از آن است که این تیمها شهرستانی را نباید دست کم گرفت و آنها هم جزو دیگر مدعیان در جمع 12 تایی هاهستند.

*بازرگانی جواهری گنبد، ترکیبی جدید و غریب

 گنبد در والیبال دارای پیشینه طولانی است اما در طول سنوات اخیر حضور متزلزل و ضعیف آنها در مسابقات لیگ برتر باعث شده تا هواداران گنبدی هم دست که با تغییرات کلی که شامل ترکیب بازیکنان سال گذشته در لیگ دسته یک عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و سرمربی است به مصاف حریفانش می‌رود، تاخیر در تصمیم گیری گنبد یها برای حضور باعث جدایی بازیکنان شاخصی چون فرهاد قائمی، میکائیل تاجرو... شود و آنها با ترکیبی جدید و غریب مدعی در لیگ حاضر شوند.

*ارومیه؛ بومی های مدعی

 ارومی ها که ادعا می‌کنند شهرشان قطب والیبال ایران محسوب می‌شود چند سالی است که بابستن ترکیبی قدرتمند به دنبال کسب مقام هستند آنها سال گذشته به همراه پیکانی ها عنوان مشترک سومی را کسب کردند، امسال هم با جذب نیروهای بومی چون حامدرضایی، سعید معروف و همچنین علی نادی تیم خود را تا حد قابل توجهی تقویت کرد و به دنبال رسیدن به مقام قهرمانی هستند.

*میزان خراسان، پایان سریال

مشکل مالی نماینده والیبال خراسان رضوی که همه ساله با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کرد، امسال هم مانند سال گذشته بدون این مشکل و با آرامش خاطر بهتری در لیگ شرکت می‌کند جبار توچان نژاد که چندی پیش کاندیدای پستی ریاست والیبال استان شده بود ، با عدم مویفقیت در این انتخابات کار خود در تیم میزان را ادامه داد مشهدیها به دنبال ارائه بازیهای خوب وآبرو داری درلیگ امسال هستند.

*پیشگامان کویر یزد، نماینده دیار بادگیرها

 به دنبال جام پیشگامان کویر یزد که سالهاست حضور در لیگ برتر را باقرار گرفتن در رتبه های میانی جدول تجربه می‌کند امسال به گونه ای متفاوت و قدرتمند درمسابقات لیگ برتر شرکت می‌کنند ، یزدیها با جذب نیروهای خارجی و داخلی قدرتمند و تشکیل اردوی تدارکاتی در ترکیه و بازی با تیم های مطرح و صاحب نام این کشور خود را برای پیروزی در بازیهای سخت و کشاندن جام قهرمانی به دیار بادگیرها آماده کرده اند.

*نوین کشاورز، آرام و پرخطر

 تیم والیبال نوین کشاورز،‌ امسال هم سنوات گذشته در لیگ برتر بانوان جوان و جویای نام خود شرکت می‌کند، بازیکنها به آرامی و جنگندگی مشهور هستند آنها در بسیاری از بازیهای خطرناکند و آن چنان قدرتمندانه ظاهر می‌شوند که توانایی شکست برترین تیمها را هم دارند، مسعود آرمات امسال هم می‌خواهد با جوانگرایی خود والیبالیست های جدیدی را به والیبال ایران بشناساند. آلمینیوم المهدی بندر عباس، متغیر و مصمم.

*شهرداري تبريز، جنگنده تر از هميشه

تبريزي ها ديگر تيمي هستند که براي دومين بار حضور خود را در ليگ برتر تجربه مي کنند آنها که سال گذشته به دليل مصدوميت بازيکنان خارجي نتوانستند از آنها به خوبي بهره برداري کنند امسال با ا نگيزه اي بالاتر تمريناتشان را زودتر از يازده حريف ديگر آغاز کرده و مي توان آنها را جزو مدعيان سرسخت و جنگنده ليگ 91 معرفي کرد.

* آلومينيوم المهدي بندرعباس، متحول و مصمم

آلومینیوم المهدی بندر عباس که سال گذشته برای دومین بارحضور  در مسابقات لیگ برتر را تجربه کرد، امسال با تغییرات اسامی در کادر وبازیکنان به مصاف حریفان خود می‌روند،‌ جنوبی ها با هدایت محمدرضا دامغانی و حضور نفرات جدید توان جدید در تیم مصمم هستند که در لیگ برتر امسال تجربه 2 ساله خود را به نمایش گذارند./مح

گزارشي از انسيه ورزنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار