معاون اول رئیس جمهور ازثبت نام 23میلیون ایرانی در برنامه پزشک خانواده شهری خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمد رضا رحیمی در سومین گردهمایی بزرگ دست اندرکاران نظام سلامت کشور در سالن همایشهای رازی با بیان این مطلب گفت: با اجرای این برنامه هیچ ایرانی نیست که مستقیم تحت نظر یک پزشک برای دستیابی به سلامت قرار نگیرد.

وی ادامه داد: در تمام دولتهای دنیا سلامت مهمترین محور برنامه ریزی ها است و بیشترین بودجه به این بخش اختصاص می یابد.

وی افزود: بنابراین در کشور ما با توجه به آموزه های دینی از جمله فرمایش پیامبراکرم (ص) که فرمودند: دو نعمت بین مردم مجهول است که یکی امنیت است و آن یکی سلامت، باید توجه به سلامت مردم و جامعه جزو اولویتها باشد.

دکتر رحیمی با اعلام اینکه ایران در سال 2015 رتبه نخست علوم پزشکی در منطقه خاورمیانه را کسب می کند گفت: اول انقلاب وضعیت به گونه ای بود که پزشکان هندی و پاکستانی در ایران بیماران را مداوا می کردند ولی امروز به مرحله ای رسیده ایم که کلیه بیماریهای واگیردار را تحت کنترل در آورده ایم به گونه ای که بیماری فلج اطفال در کشور ریشه کن شده است.

وی ادامه داد: میزان مرگ و میر مادران از 240 مرگ و میر در هزار تولد زنده هم اکنون به 21 مرگ و میر رسیده است و بیش از 97 درصد داروهای مورد نیاز مردم نیز در داخل تولید می شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شاخصهای 52گانه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مورد تصویب قرار گرفته است گفت: از دیگر مصوبات این شورا می توان به تصویب دستورالعمل پزشک خانواده و نظام ارجاع، سامانه جامع و پویای ایمنی محیط، اجرای کامل مقررات بهداشتی مصوب سال 2005، سند جامع بیماریهای قلبی عروقی، برنامه تحول نظام سلامت و نقشه تحولی آن که همگی برای نیل به عدالت در سلامت لازم است اشاره کرد./ع2

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، سلامت ، نقشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار