رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از رشد 566 درصدی صادرات صنعتی این استان در طول دولت نهم و دهم خبرداد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد 

رحمان كرمی با بیان اینكه در هفت سال گذشته 517 میلیون دلار كالا از استان چهارمحال و بختیاری به خارج صادر شده، افزود: این در حالی است كه میزان صادرات استان چهارمحال و بختیاری تا سال 84 و در دولت های پیشین 77.6میلیون دلار بوده است.

کرمی، جایگاه استان چهارمحال و بختیاری در زمینه صادرات را در كشور بیستم اعلام كرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری در سال 90 با صادرات 139 میلیون دلاری جایگاه خود را دربین استان های صادركننده فرآورده های غیرنفتی از بیست و دوم در سال 89 به بیستم ارتقاء داد.

وی، با بیان اینكه استان چهارمحال و بختیاری از نظر جمعیتی درجایگاه بیست و هشتم كشور قراردارد، افزود: استان چهارمحال و بختیاری از نظر سرمایه گذاری نیز در جایگاه هجدهم كشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: صدوركارت های بازرگانی از 350 كارت تا سال 84 با افزایش دوبرابری به 840 كارت بازرگانی رسیده است.

كرمی، با بیان افزایش 20 برابری برگزاری نمایشگاه های تخصصی در استان چهارمحال و بختیاری طی فعالیت دولت نهم ودهم، افزود: تعداد نمایشگاه ها از سه نمایشگاه در سال 84 به 64 نمایشگاه افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد صادركنندگان استان چهارمحال و بختیاری نیز از 11 نفر در سال 84 به 36 نفر در افزایش یافته است.

كرمی افزود: تعهد صادرات شش ماهه نخست امسال چهارمحال و بختیاری 68میلیون و 700 هزار دلار تعین شده بود كه دراین مدت 73 میلیون و 809 هزار دلار كالا از استان صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشته است./س .

برچسب ها: رشد ، صادرات ، صنعتی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.