ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در انبارهای مکانیزاسیون و سیلوی خراسان جنوبی بیش از 95 هزار تن است.

 

مدیر شرکت غله و بازرگانی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ با اشاره به فعالیت 2 سیلودر شهرستانهای بیرجند وقاین گفت: یک‌هزار و 233 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از ابتدای فصل برداشت خریداری و در سیلوهای ذخیره سازی شده است.

غلامرضا محمدی به فعالیت 18 مرکز خرید گندم در استان اشاره و اظهار کرد: از کل میزان خرید گندم 755 تن توسط بخش دولتی و 478 تن توسط بخش خصوصی خریداری شده است

مدیر شرکت غله و بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به فصل اتمام برداشت گندم از سطح مزارع زیر کشت استان افزود: بیشترین میزان خرید گندم متعلق به شهرستان قاین است.

وی نرخ خرید گندم از کشاورزان را 420 تومان دانست و افزود: این میزان نسبت به پارسال افزایش داشته است..

مدیر شرکت غله و بازرگانی خراسان جنوبی میزان گندم وارداتی به استان را بر اساس میزان مصرف مورد نیاز استان دانست و گفت: این میزان گندم از استان‌هایی که مازاد مصرف دارند، خریداری می‌شود.

محمدی از بهسازی و نوسازی 14 نانوایی از ابتدای امسال در استان خبر داد و افزود: برای بهسازی این تعداد نانوایی 79 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی آموزش کارکنان واحدهای نانوایی، اختصاص تسهیلات بهسازی و نوسازی به نانوایی‌ها، صدور مجوز احداث مجتمع‌های انبوه‌پز نان، ایجاد سامانه نظرسنجی کیفیت نان و تشکیل کمیته بررسی کیفیت نان و بررسی مشترک به اتفاق نمایندگان دستگاه‌های مرتبط را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای افزایش کیفیت نان در نانوایی‌های استان اعلام کرد./س

برچسب ها: ذخیره ، گندم ، سیلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.