مدير امور اکتشاف شرکت ملي نفت از حفاري در 7 موقعيت جديد اکتشافي با هدف دستيابي به اعماق پايين تر و کشف افق هاي جديد در مخازن نفت و گاز کشور خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، هرمز قلاوند گفت : اين موقعيت هاي جديد اکتشافي بيشتر در طاقديس هاي جديد هستند و نتيجه حفاري بيشتر در آنها تا پايان امسال مشخص مي شود.

مدير امور اکتشاف شرکت ملي نفت در تشريح روند فعاليت هاي اکتشافي در منطقه خراسان و فارس گفت: طاقديس کپه داغ در منطقه خراسان با طاقديس هاي منطقه فارس از نظر ويژگي هاي ساختاري کاملا متفاوت دارد ، اما روش هاي  
عمليات لرزه نگاري در هر دو منطقه يکسان است.

وي تصريح کرد: در طاقديس هاي کپه داغ شناسايي منابع گازي و در منطقه فارس براي شناسايي منابع نفت و گاز هدف گذاري شده است.

قلاوند با اشاره به امضاي قرارداد پروژه لرزه نگاري دو بعدي بهار ميان مديريت امور اکتشاف شرکت ملي نفت ايران و شرکت ژئوفيزيک دانا افزود: هشت تا 10 طاقديس در منطقه فارس با اجراي اين طرح ارزيابي مي شود و کار سايزميک در طاقديس هاي بهار، پير، بيرم، کلاغ، پلنگ، چنگال و امير انجام خواهد شد.

مدير امور اکتشاف شرکت ملي نفت گفت: مطالعه طاقديس هايي که عمليات حفاري آنها انجام نشده از سوي گروه زمين شناسي و ژئوفيزيک در حال انجام است که پس از بررسي نهايي بلوک هايي که بايد عمليات لرزه نگاري روي آنها انجام شود، شناسايي مي شود.

وي با بيان اين که دکل حفاري در ميدان خارتنگ (در استان فارس) در حال حفاري است، افزود: بر اساس برنامه در عمق 6 هزار متري، عمليات حفاري در اين ميدان انجام و نتايج حفاري در آينده نزديک اعلام مي شود.

به گفته قلاوند، ميدان خارتنگ يکي از عميق ترين ميدان هاي منطقه فارس است که اطلاعات با ارزشي در نتيجه حفاري چاه هاي آن به دست مي آيد، ضمن آن که براي نخستين بار در افق هاي پالازوئيک پيشين، عمليات شناسايي منابع هيدروکربوري پيگيري مي شود./عب
برچسب ها: موقعیت ، حفاری ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار