70 هزار تن شمش روی توسط فعالان این صنعت در استان طی شش ماه نخست امسال تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم اكنون 45 واحد صنایع معدنی در استان زنجان مشغول به فعالیت هستند.

معصومی افزود : پنج فقره پروانه بهره برداری صنایع معدنی طی نیمه نخست امسال در زنجان صادر شده است كه سه مورد آن فلز روی، ‌یك مورد شمش طلا و یك مورد پودر معدنی است.

وی میزان اشتغالزایی در واحدهای صنایع معدنی را 131 نفر ذكر و تصریح كرد : از این تعداد 101 نفر در معادن فلز روی، 20 نفر در معدن شمش طلا و 10 نفر در معدن پودر معدنی مشغول به كار شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از وجود پنج معدن سرب و روی در استان خبر داد و افزود: میزان ذخیره این معادن بالغ بر 20 میلیون تن می باشد.

معصومی ادامه داد: در این استان 178 معدن دارای پروانه بهره برداری وجود دارد كه 101 مورد از آنها فعال هستند.

وی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این معادن را بالغ بر 882 میلیارد ریال عنوان كرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار كرد: معادن موجود در استان زنجان زمینه اشتغال برای یكهزار و 428 نفر را فراهم كرده است.

وی گفت: 9 فقره پروانه بهره برداری معدن در شش ماهه نخست امسال صادر شده است كه سرمایه گذاری انجام شده در این معادن بالغ بر 34 میلیارد ریال و برای 62 نفر نیز اشتغالزایی ایجاد كرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: مهمترین مواد معدنی استان شامل سیلیس، خاك صنعتی شامل فلدسپات، كائولن، بنتونیت، سنگ تزیینی از نوع گرانیت، تراورتن، سنگ لاشه، آهن، سرب و روی،گچ و شن وماسه است./س
برچسب ها: تولید ، شمش ، روی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.