در چهارمین کنگره بین المللی روان تنی در روزهای 26 تا 28 مهر امسال در اصفهان 110 مقاله علمی به صورت سخنرانی و پوستر ارایه می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران اصفهان دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین المللی روان تنی گفت: 30 عنوان از این مقاله ها به صورت سخنرانی و 80 عنوان به شکل پوستر ارایه خواهد شد.

علی مهداد افزود: پنج استاد برجسته بین المللی نیز در این کنگره سخنرانی خواهند کرد که از بین آنها می توان به سعید مشرف، استاد ایرانی مقیم خارج از کشور و وینفرید ریف (Winfried Rief) و وولفگانگ لاربیگ (Wolfgang Larbig) از دانشگاههای آلمان اشاره کرد.

وی با اشاره به همکاری چهار دانشگاه آلمانی و پنج دانشگاه داخل کشور با چهارمین کنگره بین المللی روان تنی اظهار داشت: انجمن بین المللی پزشکی و روان درمانی رازی و انجمن روان تنی و روان درمانی ایران نیز با این کنگره همکاری دارند.

وی با بیان اینکه در مجموع 200 عنوان مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد، تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری کنگره، فرهنگ سازی بین متخصصان، پزشکان و مردم عادی درباره اهمیت روان تنی در زندگی امروز جوامع بشری است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه روان تنی، ترکیبی از دو دانش روان شناسی و پزشکی است، گفت: بسیاری از بیماریها مانند سردرد و کمر درد منشاء روانی دارد و برای درمان آن نیازی به دارو یا جراحی نیست.

مهداد افزود: تلاش ما در این کنگره این است که نگاه پزشکان و مردم را به این موضوع تغییر دهیم و آنها بدانند که در بسیاری از بیماریها باید ابتدا به سراغ علل روانی آن رفت.

این کنگره بین المللی با دو موضوع اصلی ارزیابی و مداخلات روانشناختی در اختلالات روان تنی (سایکوسوماتیک) و اعتیاد و اختلالات روان تنی در روزهای 26 تا 28 مهر امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)برگزار مي شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.