عضو ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نام نویسی بیش از 427 هزار نفر از شهروندان استان در برنامه پزشک خانواده خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر حسین خوبان با اشاره به اینکه نام نویسی از شهروندان در تمامی شهرهای استان از جمله چناران ، تایباد ، تربت جام ، خواف ، درگز ، فریمان ، قوچان ، سرخس و مشهد و دانشکده ها و دانشگاههای تربت حیدریه ، گناباد ، نیشابور و سبزوار خراسان رضوی آغاز شده است اظهار کرد : شهروندان با مراجعه به پایگاهها و مراکز بهداشتی درمانی و پزشک خانواده می توانند در این برنامه نام نویسی کنند .

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و 500 پزشک در برنامه پزشک خانواده نام نویسی کرده اند و بیشتر پزشکان برای عقد قرار داد به سازمانهای بیمه گر معرفی شده اند خاطر نشان کرد : تمامی زیر ساختهای مورد نیاز برنامه پزشک خانواده و پرونده الکترونیک سلامت آماده شده است.

عضو ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده در سه سطح عمومی ، تخصصی و فوق تخصصی ارائه می شود افزود: در چارچوب خدمات اولیه پزشک خانواده اقدامات پیشگیرانه ،ارائه درمان های اولیه تجویز دارو، درخواست انجام خدمات پاراکلینیک، درخواست مشاوره، ارجاع بیماران، پیگیری بیماران ارجاعی و همچنین ثبت اطلاعات بیماران در پرونده الکترونیک سلامت انجام می شود .

خوبان خاطر نشان کرد : با اجرای برنامه پزشک خانواده بیش از 4 میلیون نفر از شهروندان ساکن در مناطق شهری بالای 20 هزار نفر استان زیر پوشش قرار می گیرند/س . 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.