مدیر کل دامپزشكي خراسان رضوی با هشدار در باره بیماری های مشترک انسان و حیوان گفت: استقبال کنندگان حجاج از کشتار دام در معابر عمومی و منازل خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  ناصر مرگان ازغدی با اشاره به عواقب خطرناك كشتار غيرمجاز دام خارج از كشتارگاه و در معابر عمومي، در روز عيد قربان و مراسم استقبال از حجاج، خاطرنشان كرد: بيماري های مشترك بين انسان و دام در كمين سلامتي جامعه هستند كه سهل انگاري در امور بهداشتي و به ويژه كشتار دام در منازل و معابر، می تواند احتمال بروز برخي از اين بيماري‌ها را افزایش دهد.
وی تب مالت و سياه زخم(شاربن)،تب كريمه –كنگو، را نمونه ای از بیماری های مشترک حیوان و انسان برشمرد و از كليه شهروندان خواست تا در روز عيد قربان به جهت جلوگيری از این موارد و ايجاد آلودگی‌های زيست محيطي و مخاطرات بهداشتی برای خود و دیگران از خدمات رايگان دامپزشكي در کشتارگاه ها كه متعاقباَ از رسانه‌هاي جمعي اعلام خواهد شد بهره‌گيري کنند.
مرگان افزود: در بازگشت حجاج نیز استقبال کنندگان از هرگونه كشتار دام و طيور در منازل و معابر خودداري كنند
.

وی یادآور شد در عید قربان سال جاری نیز دامپزشکی استان در مشهد و کلیه شهرستان های استان تمهیدات ویژه ای را در راستای ارتقای بهداشت عمومی و تامین سلامت غذایی شهروندان اتخاذ نموده که لازم است در این خصوص خیرین و موسسات خیریه و شهروندان نیز همکاری لازم را انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان، ضمن اشاره به مخاطرات کشتار غیرمجاز دام درمعابر عمومی، این عمل را مغایر مقررات بهداشتی دانست./ ب

برچسب ها: کشتار ، دام ، حجاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.