معاون اجرایی مركز بهداشت استان كرمانشاه گفت: تاكنون 65 نفر از پزشكان متخصص استان كرمانشاه آمادگی خود را برای شركت در طرح پزشك خانواده اعلام و در این طرح نام نویسی كرده اند.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

پرویز اردلان' گفت: همچنین تا به امروز، 491 پزشك عمومی در استان كرمانشاه در طرح پزشك خانواده ثبت نام كرده اند.

وی اظهار كرد: برای اجرای این طرح در استان كرمانشاه به اعلام آمادگی 529 پزشك عمومی نیاز است تا براساس طرح، 500 تا دو هزار و 500 نفر تحت ویزیت یك پزشك قرار گیرند.

اردلان گفت: در این طرح، پزشك مربوطه توسط خود افراد انتخاب و پزشكان در سطوح یك، دو و سه كه به ترتیب شامل پزشكان عمومی، متخصص و فوق تخصص می شود، تحت ویزیت قرار خواهند گرفت.

وی میزان تعرفه های درمانی در سطح یك را رایگان خواند و گفت: افرادی كه در قالب این طرح، تحت ویزیت پزشكان متخصص و فوق تخصص قرار می گیرند، فقط 10 درصد هزینه ها را تقبل می كنند و 90 درصد مابقی توسط سازمان های بیمه گر پرداخت خواهد شد.

معاون اجرایی مركز بهداشت استان كرمانشاه در ادامه با بیان اینكه تاكنون 312 هزار نفر از مردم كرمانشاه در طرح پزشك خانواده ثبت نام كرده اند، از مردم استان خواست تا هرچه سریع تر در طرح پزشك خانواده ثبت نام كنند تا از نام نویسی در این طرح و بهره مندی از مزایای درمانی رایگان جا نمانند.

وی با اشاره به جمعیت یك میلیون و 300 هزار نفر شهری در استان كرمانشاه گفت: چون در سه ماهه نخست اجرای طرح تمامی بیمه شدگان اعم از ثبت نام كنندگان در این طرح یا كسانی كه ثبت نام نكرده اند، می توانند از مزایای بیمه های درمانی بهره مند شوند، تاكنون مهلتی برای نام نویسی مردم این استان در طرح پزشك خانواده ارایه نشده است.

اردلان تاكید كرد: اما پس از گذشت سه ماه از اجرای این طرح، كسانی كه ثبت نام نكرده اند، نمی توانند از دریافت هزینه های درمانی از سازمان های بیمه گر بهره مند شوند و در صورت بیمار شدن، باید هزینه های مراجعه به پزشك و دریافت دارو از داروخانه ها را بصورت آزاد پرداخت كنند.

وی در پایان گفت: استان كرمانشاه آمادگی خود را برای اجرای طرح پزشك خانواده به وزارت بهداشت اعلام كرده است و پس از انجام بررسی های وزارتخانه و پاسخ مثبت برای اجرای آن، این طرح در كرمانشاه به اجرا در خواهد آمد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.