برای تکمیل محورهای ارتباطی زنجان، جاده‌های شمالی ـ جنوبی آن هم باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه عمده راه‌های استان شرقی ـ غربی است، گفت: برای تکمیل محورهای ارتباطی استان، جاده‌ها باید در مسیرهای شمال ـ جنوب، تقویت شود تا شبکه ارتباطی استان تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 250 واحد مسکن مهر در شهرستان خرم‌دره در دست ساخت است، اضافه کرد: مسئولان در صدد تحویل 50 تا 60 واحد از این مجموع به خیران مسکن‌ساز هستند تا توسط آنها ساخته شود.

وی وضعیت راه‌های شهرستان خرم‌دره را 300 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 23 کیلومتر از این مجموع آزادراه و 25 کیلومتر راه اصلی است.

باباپور ادامه داد: 93 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان خرم‌دره آسفالت شده و بقیه هم که در حدود 86 کیلومتر است، راه روستایی محسوب می‌شود.

وی راه روستایی فلج را 10.5 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این راه جزو راه‌های درجه یک روستایی محسوب می‌شود که با عرض شش متر احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان راه روستای فلج را نقطه اتصال شهرستان‌ خرم‌دره به ابهر و خدابنده عنوان و تصریح کرد: این راه ضمن کوتاه کردن 30 کیلومتری مسیر به رشد اقتصادی مردم ساکن در منطقه هم کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: برای احداث راه روستای فلج یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که در حدود 600 میلیون تومان هنوز به صورت بدهی است که باید تامین اعتبار شده و پرداخت شود.

باباپور از آسفالت‌ریزی 9 هزار تنی در راه روستایی فلج خبر داد و گفت: 40 ابنیه فنی و آب رو هم در مسیر این راه به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده راه‌های استان زنجان شرقی، غربی است، ادامه داد: برای تکمیل محورهای ارتباطی استان، جاده‌ها باید در مسیرهای شمال ـ جنوب، تقویت شود تا شبکه ارتباطی استان تکمیل شود./ب
برچسب ها: تقویت ، جاده ، شمالی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.