سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: كارگاه آموزشی حفاظت از سمندر لرستانی با همكاری این سازمان و دفتر برنامه های عمرانی كوچك سازمان ملل متحد در ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان 'حسین فرهادی نژاد' افزود: در راستای پروژه حفاظت از سمندر لرستانی این كارگاه به مدت سه روز در آینده ای نزدیك در خرم آباد برگزار خواهد شد تا از این طریق بتوان مردم را نسبت به اهمیت و ارزش این گونه جانوری به خوبی آگاه كرد.

وی با اشاره به اینكه این كارگاه آموزشی با همكاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محیط زیست، منابع طبیعی و آموزش و پرورش لرستان برگزار می شود، اظهار داشت: حفاظت از سمند، جلوگیری از فروش این گونه جانوری به عنوان یك گونه آندمیك و خاص لرستان از جمله اهداف اصلی برگزاری این كارگاه آموزشی در استان است.

وی تصریح كرد: در این كارگاه دو هدف آگاه سازی گروههای هدف و توانمندسازی جوامع محل در زیستگاه سمندر لرستانی به عنوان برنامه های اصلی دنبال می شود تا مردم از اهمیت این گونه مطلع شوند.

فرهادی نژاد افزود: در این برنامه آموزشی محیط بانان محیط زیست، منابع طبیعی، یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و مدیران زیست شناسی آموزش و پرورش لرستان شركت خواهند كرد./س

برچسب ها: کارگاه ، آموزشی ، سمندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.