مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تمام واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل با هدف جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی به دستگاه پایش آنلاین مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی حمیدی دیروز در مراسم سومین کارگاه آموزشی آشنایی با پایش آنلاین در اردبیل افزود: بیشترین منابع آلوده‌کننده در استان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خودروهای عمومی و شخصی است که بیشترین زمینه آلودگی را در استان فراهم می‌آورند.

وی گفت: هر چند در این استان میزان آلودگی هوا پایین‌تر از استانداردهای جهانی و حتی کشوری است اما باید از هم اکنون به کنترل و کاهش آلاینده‌های هوا توجه کنیم تا در آینده با مشکلات عمده ای گریبانگیر نشویم.

حمیدی افزود: با هدف پایش منابع آلاینده در حوزه آلودگی زیست‌محیطی استفاده از آزمایشگاه‌های معتمد نسبت به ارایه خوداظهاری‌ها و پایش لحظه‌ای از ظرفیت‌های اساسی و جدی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه گفت: در کارگاه آموزشی ارایه شده سعی کردیم تولیدکنندگان واحدهای صنعتی و تولیدی را با راه‌ها و روش‌های جدید کنترل آلاینده‌های خروجی از واحدهای صنعتی و تولیدی بهتر آشنا کنیم تا یک روش قابل اتکا را در این زمینه اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی افزود: لازم است آلاینده‌های زیست‌محیطی اعم از آب، هوا، خاک به صورت لحظه‌ای و پیوسته مورد پایش، تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا یک روند اصلاحی را شاهد و ناظر باشیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، سیستم ، پایش ، آنلاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.