مدير اداره راه و شهرسازي هنديجان گفت: اتوبان هنديجان– ديلم كه حدود 43 كيلومتر مي‌باشد احتمالا تا اسفندماه سال‌جاري به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،نجات‌علي برات‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان‌كرد: فاز يك و 2 اتوبان هنديجان– ديلم كه حدود 15 كيلومتر است به اتمام رسيده و اكنون فاز 3 و 4 آن در حال اجراست؛ 5 كيلومتر از فاز سوم آماده شده و در مجموع عمليات آماده‌سازي 50 تا 60 درصد از فاز سوم و چهارم اتوبان انجام شده است.

وي افزود: ‌اعتبار پروژه هنديجان– ديلم 6 ميليارد تومان بوده كه تمام آن تخصيص داده شده است. اين اتوبان كه پروژه‌هاي ملي محسوب مي‌شود تاكنون با مشلكي مواجه نشده است.

رييس اداره راه و شهرسازي هنديجان در خصوص ويژگي‌هاي اين اتوبان اظهاركرد: اين اتوبان آسايش و رفاه را براي مسافران به همراه دارد؛ به طوري كه مسافران با ترافيك كمتري رو به رو مي‌شوند و در نتيجه در مدت زمان كمتري مي‌توانند به مقصد مورد نظر خود برسند.

از سويي ديگر رحيم عتيقي، مدير اداره راه و شهرسازي ماهشهر در خصوص بخش ماهشهر تا هنديجان اين اتوبان گفت: اين اتوبان در حوزه استحفاظي ماهشهر تا امام‌زاده حمزه به مسافت 28 كيلومتر و از اين منطقه تا شهرك مدني به مسافت 5 كيلومتر آسفالت شده است؛ از سوي ديگر از شهرك مدني تا كانال حرامه حدود 10 كيلومتر به مرحله پايان كار رسيده و از كانال حرامه تا خود امام‌زاده حمزه در مرحله خاك‌ريزي مي‌باشد و تاكنون كار اتوبان با مشكل جدي مواجه نشده است.

وي عنوان‌كرد: مدت قرارداد پروژه ملي اتوبان ماهشهر– هنديجان 24 ماه تعيين شده كه طبق قرارداد تا آبان‌ماه امسال بايد به اتمام برسد اما امكان دارد اتمام اتوبان به مدت زمان بيشتري نياز داشته باشد؛ همچنين اعتبار پيشنهاد شده در سال جاري براي اين اتوبان 500 ميليون تومان است كه تاكنون مبلغي تخصيص نيافته است.

عتيقي افزود: با ساخت اتوبان ماهشهر– هنديجان اين جاده 2 بانده مي‌شود كه در هر باند 2 خودرو مي‌توانند به صورت رفت و برگشت حركت كنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.