نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: رودخانه های مهم کارون و دز خوزستان به دلیل اجرای خودسرانه و غیرکارشناسی انتقال آب به گل نشسته اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،سیدشکر خدا موسوی در نطق خود در صحن علنی مجلس اظهار کرد: خوزستانی دیروز، سینه ستبر ایران اسلامی در برابر کینه ورزی های دشمنان استکباری بود و در این راه 23 هزار لاله مطهر خود را تقدیم بوستان انقلاب کرد؛ تا امام خمینی عنوان کنند که "خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد".
وی افزود: خوزستان؛ سرزمین پرسشهای بی پاسخ، بغض های فروخفته و فریادهایی در سکوت است. امروز حوزه انتخابیه من 24سال پس از جنگ تحمیلی، هنوز جنگ زده است و پاسخ من به این پرسش حیاتی که آیا مسئولان، دین خود را به خوزستان ادا کرده اند، منفی است.
 
موسوی عنوان کرد: امروز رودخانه های کارون و دز به دلیل اجرای خودسرانه و غیرکارشناسی انتقال آب به گل نشسته اند و مردم پرآب ترین استان ایران از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی محرومند. امروز کشاورزی دیرپای خوزستان از رونق افتاده است.
 
نماینده مردم اهواز تصریح کرد: امروز بهداشت عمومی، امنیت اجتماعی، سرانه های آموزشی، رفاهی و امکانات تفریحی استان خوزستان در کمترین سطح خود قرار دارند. صنعت خوزستان از رونق افتاده، صنایع کوچک و میانی در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند و فضای کسب و کار و تجارت به دلیل سوء مدیریت، خیانت سیستم بانکی در سرمایه گذاری اشتغالزا، تبعیض و عدم شایسته سالاری و گردش نخبگان با رکودی بی سابقه مواجه شده است و بسیاری از شرکتها و پروژه ها حتی توانایی پرداخت حقوق معوق کارگران خود را ندارند. چرا بیکاری در پر درآمدترین استان کشور بیداد می کند که اعتراضات پی در پی کارگران تصفیه قند اهواز، لوله سازی خوزستان، فارسیت، کاغذپارس و نیشکر هفت تپه گواه این موضوعند.

موسوی گفت: امروز گرانی ارزاق در خوزستان به نقطه انفجار رسیده و کمر قشر مستضعف، زیر بار گرانی بریده است. و چرا نفت، خوزستان را آباد نکرد و به جای ارتقای شاخص ها، مانع توسعه استان شد؟ چرا به خوزستان بی مهری می شود؟ چرا خوزستان از شش استان همطراز خود با توسعه و سازندگی فاصله زیادی دارد؟ چرا مسکن مهر در اهواز به کما رفته، فعالیتهای اجرایی تعاونیهای مسکن مهر متوقف شده و قیمت مسکن در مرکز استان و بسیاری شهرهای همجوار سربه فلک کشیده است؟ چرا چراغ سوسوزن پروژه قطار شهری اهواز با مرخصی اجباری صدها کارگر آن و به بهانه نبود اعتبار خاموش شد و تنها امید مردم استان برای توسعه و رفاه شهری از بین رفت؟ در این میان، شهر من اهواز سرافراز، تابلویی است از مظلومیت، محرومیت و توسعه ناپایدار.

وی اظهار کرد: برای درک و لمس محرومیت شهرهای اهواز، باوی و حمیدیه حتی نیازی به حضور و بازدید از مناطقی چون عین دو، ملاشیه، آسیا آباد، پاستوریزه، حصیر آباد، کوی علوی، زرگان، کوت عبدالله، کیان، کانتکس، کوی آل صافی، خروسیه، سیاحی، کوی رمضان، منبع آب و صدها منطقه محروم دیگر نیست. کافی است مرکز شهر اهواز را بنگرید، خرابه ای است دلگیر و رقت انگیز.امروز ، عرق شرم انگیز محرومیت از رخسار خوزستان می چکد. تنها کافی است پرده های ماشین مدیریتی ما کنار کشیده باشد. کافی است به جای ورق زدن صفحات روزنامه ها و یا بررسی کارتابل نامه های اداری، تنها با چشمانی گشوده و وجدانی بیدار اطرافمان را بنگریم.
 
موسوی عنوان کرد: من از اهوازم و امروز مظلومیت مردم محروم اهواز را فریاد می زنم و می گویم وضعیت کلان روستای اهواز بغرنج است. مردم خوزستان تشنه اند در کنار کارون و دز و کرخه. در عوض 50 هزار تومان یارانه ای که به مردم مستضعف پرداخت می شود 200 هزار تومان با تعرفه های سنگین حاملهای انرژی ، ارزاق و مسکن از مردم پس گرفته می شود. نا امنی، سرقت و جنایت در استان بیداد می کند و این نا امنی به مسئله اشتغال گره خورده است.

نماینده مردم اهواز اضافه کرد: مردم اهواز، خصوصا مناطق حاشیه از نبود شبکه جامع فاضلاب شهری، نبود بیمارستانهای تخصصی و تعرفه های بالای خدمات درمانی کلافه شده اند. مردم خوزستان از گرانی افسارگسیخته ای که پدران را شرمسار فرزندان خود کرده و مادران را گریان ساخته است، خسته اند.  جوانان خوزستان بیکارند، در کنار صنایع بزرگ نفت ، گاز ، پتروشیمی و فولاد. راستی چرا به یکباره بدی آب و هوای کارکنان مظلوم خوزستان در گرمای بالای 50 درجه و گرد و خاک وحشتناک خوزستان قطع شد؟

موسوی از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: کمیته ای متشکل از 10 نماینده معتمد و شاخص مجلس برای بازدید از عمق بحران و مشکلات استان خوزستان ، به ویژه شهرستان اهواز تعیین کنند تا این کمیته ضمن بازدید و کارشناسی دقیق، راهکارهای برون رفت از وضعیت بحرانی موجود را در قالب گزارشی ارائه دهند تا بیش از این دولت و مجلس، شرمنده نظام، انقلاب، امام ، رهبری ، شهدا و مردم مظلوم خوزستان نباشند.

نماینده اهواز از رئیس جمهوری نیز خواست ضمن جلوگیری از واگذاری حتی یک ریال از پول فروش شرکت فولاد خوزستان به استانهای دیگر دستور دهد پول فروش فولاد اهواز تماما برای تکمیل پروژه های نیمه تمام به استان خوزستان تخصیص یابد./س


برچسب ها: کارون ، دز ، گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.