معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی گفت: درشش ماه نخست امسال 30هزار نفر از علاقه مندان از موزه های خراسان شمالی بازدید کردند.

 

علی اکبر وحدتی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، بابیان این خبر افزود:با توجه به اقدامات و اطلاع رساني انجام گرفته و افتتاح سه موزه جديد در شهرهاي گرمه، فاروج و جاجرم در سال گذشته ، فعالیت های خوبی برای تشویق علاقه مندان برای بازدید از موزه ها ومیراث گذشته گان انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موزه های استان بازدید کننده خارجی نیز داشته یانه ؟ گفت: بله اما متاسفانه با عنايت به اينکه استان ما جز استانهاي شناخته شده به گردشگران خارجي نيست و باالطبع جز مقاصد گردشگران و تورهاي ورودي نيز محسوب نمي شود تعداد اين بازديد کنندگان نسبت به پتانسيل هاي استان بسيار محدود است به طوريکه سالانه بطور متوسط بين 20 تا 30گردشگر خارجي از موزه ها بازديد داشته اند.

وی درادامه خاطر نشان کرد: البته مي توان با برنامه ريزي بهتر و معرفي جاذبه هاي تاريخي و طبيعي استان اين آمار را افزايش داد.

معاون گردشگری اضافه کرد: اداره کل ميراث فرهنگي همواره بر شناسايي و معرفي اماکن تاريخي و موزه هاي استان به هم استانيها و گردشگران تلاش کرده است .

وحدتی بابیان اینکه در اين راستا اقداماتي از قبيل راه اندازي سايت اطلاع رساني، چاپ و توزيع بروشور ،و تهيه برنامه هاي مستند و ارائه گزارشهاي تصويري و… از طريق رسانه هاي ارتباط جمعي انجام شده است ، اظهارداشت: علاوه بر اين در ايام نوروز نيز که تعداد مسافر بيشتري به استان وارد مي شوند میراث فرهنگی با استقرار در مبادي و ورودي شهرها اقدام به راهنمايي و اطلاع رساني به مسافرين مي کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.