مدیرگروه سلامت روان مرکز بهداشت نیشابور گفت: پزشکان خانواده آموزش‌های لازم در زمینه شناسایی، درمان، مراقبت و پیگیری اختلالات روانی را در طرح سلامت روان آموخته‌اند.

دکتر مرتضی فاضل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نیشابور افزود: مردم با وجود کلینیک‌های خصوصی روان‌شناسی و روان‌پزشکی در شهرها به‌دلایل گران‌بودن خدمات، ترس از بیماری روانی و نبود فرهنگ مناسب در زمینه مشاوره مراجعه کمتری دارند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با پزشکان عمومی در این زمینه مشورت کنند.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده شهری زمینه برای ادغام کشوری سلامت روان در مناطق شهری را مهیا کرده است.

مدیرگروه سلامت روان مرکز بهداشت نیشابور عنوان کرد: برنامه کشوری سلامت روان که با موفقیت در مناطق روستایی انجام شده الگویی مناسب برای اجرای این برنامه در مناطق شهری است.

فاضل خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران به‌دلیل ناآگاهی و درک نامناسب از ماهیت اختلالات روان‌پزشکی به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

وی یادآور شد: وجود کارشناس سلامت روان در تیم سلامت اهرم مناسبی برای اشاعه سلامت روان و نهادینه کردن فرهنگ مشاوره در سطح جامعه است.

مدیرگروه سلامت روان مرکز بهداشت نیشابور بیان کرد: تیم سلامت در طرح پزشک خانواده شهری با آموزش به مردم آنان را با بیماری‌های روانی آشنا می‌کنند.

فاضل اظهار داشت: یکی دیگر از وظایف پزشک خانواده مداخله در بحران‌های طبیعی و انسانی است تا با انجام اقدامات لازم از خطر وآسیب‌دیدگی قربانیان جلوگیری کند.

وی با اشاره به گروه‌های در معرض خطر بیماری‌های روانی خاطرنشان کرد: کودکان ،سالمندان و مادران باردار به‌لحاظ آموزش و بررسی مشکلات روانی از اهمیت بالاتری برخودار هستند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.